השולחן העגול של נתניהו

$(function(){setImageBanner('5e0feeb8-0d0d-4746-9c09-77f92c6fedc2','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

אמש (מוצ"ש) התקיים אירוע "1,000 שולחנות עגולים" ברחבי הארץ, בירושלים הגיעו לשמוע וגם להשמיע כ-500 איש. הבוקר מתקיימת הפגנה מול משרד ראש הממשלה

אמש (מוצ"ש) התקיימו בשלושה מוקדים שונים בירושלים, דיונים סביב שולחנות עגולים. המוקד המרכזי היה בגן הסוס, שם נאספו מעל ל-200 איש בגילאים ומרקעים שונים שהגיעו להביע תמיכה, להתעדכן ואף להביע את דעתם בפומבי.   חלק מהמעגלים עסקו בשיחות על קורות המאבק וההישגים שנצברו עד כה, בעוד ששולחן אחד גדול עסק בדיון נוקב על סוגיית ההתפקדות. הדיונים התקיימו בצורה תרבותית, ולא נרשמה התלהמות ציבורית.  
 

בשעה זו מתחילים להתאסף מפגינים מול משרד ראש הממשלה. רבים מהמפגינים הם אנשי תנועות "התעוררות" ו"הרוח החדשה". הסיבה להפגנה היא דיון בנושא מינויו של מנהל מינהל מקרקעי ישראל.  
 
בשבוע שעבר נחשפה הבנה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר השיכון, אריאל אטיאס, לפיה אטיאס ימליץ על מינויו של בנצי ליברמן לתפקיד מנהל מינהל מקרקעי ישראל, על פי העדפתו האישית של נתניהו. ראש הממשלה נתניהו לא יאשר המלצה של ועדת טרכטנברג, אם ההמלצה תהיה להכליל בקריטריונים של "מחיר למשתכן", תנאי סף של מיצוי כושר השתכרות. במערכת הפוליטית מאמינים כי זהו ה"דיל" שעומד מאחורי הכוונה למנות את ליברמן לתפקיד.
 
בוועדת טרכטנברג לדיור התגלה בישיבה האחרונה מחלוקת חריפה אם להכניס את הקריטריון כתנאי סף אוניברסלי, או להסתפק בפשרה לפיה הוא לא יוכנס כתנאי סף, אלא רק כקריטריון לתעדוף, במשקל שאיננו ידוע כרגע. חבר הוועדה, מנכ"ל משרד השיכון מרדכי מרדכי, התנגד בחריפות לתנאי סף של כושר השתכרות. בקריטריון זה יכריע בסופו של דבר נתניהו, כשיקבל את המלצות טרכטנברג.  
 
עו"ד בנצי ליברמן, תושב פדואל בשומרון, שהיה סגן ראש עיריית חדרה, עסק בנדל"ן בשוק הפרטי כיועץ לחברת קרדן. לליברמן קשר אישי ישיר לנתניהו, מה שיאפשר לזכות בגיבוי אם יתעוררו חילוקי דעות בינו לבין אטיאס. הוא נחשב אדם ממוקד מטרה, וייתכן שיוכל להתמודד עם הרפורמה ברשות המקרקעין לצד המשך שיווקי קרקע בהיקפים גדולים.  
 
מול משרד ראש הממשלה מתנהל גימיק יצירתי של "מכירה פומבית" וירטואלית. במכירה תמצאו שכונות, נכסים ואתרים בירושלים, זאת בתמורה לג'ובים עתידיים.  
 
תגובת מארגני ההפגנה: "ביבי מוכר אותנו לחרדים. הגיע הזמן לדרוש דיור מוזל לכולם ולא לחרדים בלבד. היום נגיע לישיבת הממשלה ונערוך מכירה פומבית, ממש כשם שביבי מוכר אותנו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה