שדרוג כביש 1: "אינטרס ציבורי עליון"

$(function(){setImageBanner('eccb0843-fce4-4339-b99e-cae8156a9b9b','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

החברה הלאומית לדרכים עונה למתנגדים לפרוייקט שדרוג כביש ירושלים תל אביב: "המבט הציבורי הרחב מחייב מהלך זה, אל מול קבוצה קטנה ביותר שגם היא, לאחר תקופת הביניים, תזכה לשיפור משמעותי"

לאחר שאתמול התקיים דיון בבג"צ בעתירת תושבי מבשרת ציון והסביבה נגד שדרוג כביש ירושלים תל אביב מגיבים היום בחברה הלאומית לדרכים וטוענים כי "ההחלטה לאפשר את הרחבת כביש 1 ושדרוגו לטובת הציבור, הינם אינטרס ציבורי עליון, בטיחות ונוחות הנהיגה בראש סדר העדיפויות".
                                       

בתשובתה לעתירה, שתוגש בימים הקרובים תטען החברה כי "ניתוח החלופות שהוצעו הינו עניין הנדסי טהור.  ההחלטה לאפשר את הרחבת כביש 1 ושדרוגו לטובת הציבור, הינם אינטרס ציבורי עליון הכולל את ביטול סיבוב מוצא המסוכן ותוספת נתיבים ושוליים בכל כיוון".
             
עוד נמסר כי "קבוצה קטנה ביותר של נוסעים הבאים מירושלים למחלפון מוצא, תצטרך באופן זמני, להגיע למחלפון באמצעות הכביש המגיע מיער ירושלים. כל שאר הנוסעים למחלפון מוצא יגיעו אליו באותם דרכים בהם הם מגיעים כיום. המבט הציבורי הרחב מחייב מהלך זה אל מול קבוצה קטנה ביותר שגם היא לאחר תקופת  הביניים תזכה לשיפור משמעותי בדרכי ההגעה לירושלים וממנה".
             
כזכור, התכנית עוסקת בשדרוג ובהרחבת הכביש בקטע שממחלף שער הגיא ועד למחלף מוצא באזור עמק הארזים – סה"כ כ-16 ק"מ. במסגרת התוכנית יתווסף נתיב לכל כיוון, ישופרו "הרדיוסים והשיפועים באופן משמעותי" בין היתר על ידי בניית מנהרה חדשה מתחת למחלף הראל ובניית גשר חדש במקום סיבוב מוצא המסוכן.
                                      
כמו כן ייבנה במסגרת התוכנית, מחלף חדש בנווה אילן וישודרגו ויטופלו המחלפים הקיימים בעין חמד, מוצא והראל. התוכנית כוללת 8 מחלפים, מנהרה באורך 0.7 ק"מ, מסוף חדש לתחבורה ציבורית בהראל וגשר אקולוגי למעבר בעלי חיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה