גם לעירייה יש השגות על נאום ראש הממשלה

$(function(){setImageBanner('7693fc70-ea5f-4dca-a979-e4bf85fda688','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

העירייה: יש לקבוע יעדים ולוחות זמנים מחייבים לביצוע הצעת נתניהו וכן לכלול בה מענה הולם לזכאי הדיור הציבורי

עיריית ירושלים מפרסמת הערב את עמדתה בנוגע לתוכנית הדיור שהוצגה בצהריים (יום שלישי)  ע"י ראש הממשלה. העירייה מתייחסת לסעיפים השונים של התוכנית ומבקשת לשלב אותה בתהליכים לשיפור מצב הדיור בבירה.
"ראש העיר ירושלים מברך את ראש הממשלה, שר האוצר ושר הבינוי והשיכון על התכנית שהוצגה הבוקר במסיבת העיתונאים וסבור כי מדובר בתחילתו של מענה ראוי למצוקה המכבידה על הזוגות הצעירים בישראל בכלל ובירושלים בפרט בשנים האחרונות. בהמשך לצעדים אלו מציע ראש העיר לקבוע יעדים ולוחות זמנים מחייבים לביצוע הצעדים השונים שפורטו בהצעה וכן לכלול בה מענה הולם לזכאי הדיור הציבורי."

וזו לשון ההודעה שהוציאה העירייה בדקות האחרונות:
מחיר למשתכן- שיווק קרקעות בשיטה זו הינו כלי חשוב להוזלת מחיר הדירה הסופי לזכאים. קביעת הקריטריונים צריכה להתבצע בשיתוף משרד האוצר ולא באופן בלעדי על ידי שר הבינוי והשיכון. יש לקבוע לוחות זמנים מחייבים להשלמת תכנון ולשיווק יחידות דיור על פי הקריטריונים החדשים בירושלים בשנתיים הקרובות.
דיור להשכרה- עיריית ירושלים, כמי שהייתה חלוצה בשיווקי קרקעות לבנייה להשכרה, רואה בחיוב את הרחבת השיווקים במתכונת זו תוך הארכת תקופת השכירות הנדרשת. יש לקבוע לוחות זמנים מחייבים להשלמת תכנון ולשיווק יחידות דיור להשכרה בירושלים בשנתיים הקרובות.
קידום חקיקה לדיור בהישג יד- עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בהסדרת נושא דיור בהישג יד בחקיקה ראשית והינה הרשות המקומית המובילה בתחום מדיניות הדיור. יש למנות נציג עיריית ירושלים בצוות הכנת החקיקה. יש קבוע הוראות במסגרת הוד"לים אשר יאפשרו הטמעת סעיפים לדיור בהישג יד בתכניות אשר תקודמנה במסלול זה. מיסוי דירות ריקות: הנושא הוזכר במסגרת הצעדים שברצונה של הממשלה לקדם. אין ספק כי מדובר בסוגיה קריטית בירושלים, בה נמצאות כ-11,000 דירות בבעלות זרה.  יש לפרט את הצעדים שבכוונת הממשלה לנקוט בתחום זה (בעיקר תיקוני חקיקה) ואת לוחות הזמנים המשוערים להשלמתם.
התחדשות עירונית:  לצד הגדלת שיווקי הקרקעות בבעלות המדינה, יש צורך בתמריצים לקידום תכניות לפינוי-בינוי, אשר מסוגלות להגדיל את היצע הדירות בצורה משמעותית. יש להגדיר בחקיקה מסלול מהיר ונפרד לקידום תכניות להתחדשות עירונית. יש להקצות משאבים לשדרוג תשתיות בשכונות ותיקות ע"מ לאפשר ציפוף משמעותי.
דיור ציבורי: יש לממש באופן מיידי את ההסכם לפירוק פרזות לשחרר 120 מליון ש"ח לטובת זכאי הדיור הציבורי בירושלים, בהתאם לסיכום בין עיריית ירושלים, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון. מנגנון תיאום מעקב ובקרה: לאחר סיכום לוחות הזמנים לביצוע צעדים אלו, נדרשת הקמה של מנגנון משותף לעיריית ולמשרדי הממשלה הרלבנטיים למעקב על ביצוע ההחלטות והסרת חסמים.
בתוך כך, מתכנסים הערב פעילי אוהל המחאה בירושלים כדי לגבש עמדות בנוגע לתוכנית ראש הממשלה ולהמשך המאבק. כפי שהובא מוקדם יותר בירושלים.נט, ישנם חילוקי דעות בקרב הפעילים השונים בנוגע לסעיפים מתוך תוכנית הדיור. העירייה הציגה עמדה מפורטת ודרכי פעולה קונקרטיות. האם בימים הקרובים פעילי המחאה יציגו עמדה אחידה ומתואמת בין המאהלים ברחבי הארץ תוך פירוט הסעיפים הנדרשים להפסקת המחאה?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה