שכונת פסגת זאב: המשטרה תבצע מספר פעולות על מנת להגביר את הביטחון

$(function(){setImageBanner('37ca8c1c-b17a-4464-8384-1be833a6c025','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

אחרי התפרעויות והפרות סדר נקודתיות באזור גדר הביטחון שבין מ.פ שועפאט וענאתא בסמוך לפסגת זאב, שהתרחשו מאות מטרים מקו הבתים הראשון בפסגת זאב- במשטרה הוחלט לבצע פעולות יזומות נוספות ולהגביר את פעילות כוחות הביטחון באזור

צילום: דוברות המשטרה

בימים האחרונים, התמודדו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב עוטף ירושלים עם הפרות סדר נקודתיות באזור גדר הביטחון שבין מ.פ שועפאט וענאתא בסמוך לפסגת זאב, שכללו טיפוס של מפרי סדר ומתפרעים בודדים מעל לגדר הביטחון, וכן השלכות חפצים ואבנים לעבר כוחות הביטחון. מוקדי הפרות הסדר הללו הממוקמים מאות מטרים מקו הבתים הראשון בפסגת זאב, ושחלקם כאמור משטחי יו״ש טופלו, תוך פיזור מפרי הסדר בנחישות באמצעים לפיזור הפרות סדר.

בעקבות אירועים אלו ופניות של תושבי שכונת פסגת זאב למשטרה בנושא, הוחלט לבצע פעולות יזומות נוספות ולהגביר את פעילות כוחות הביטחון באזור.

אמש, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, קיים במקום סיור שטח יחד עם סגן מפקד עוטף ירושלים, מפקד תחנת שפט וקצינים נוספים. בסיומו הנחה מפקד המחוז על נקיטת פעולות אופרטיביות במספר צירי עבודה, לטיפול נחוש ובלתי מתפשר באותם מפרי סדר ופורעי חוק:

בציר המבצעי- הגברת הסיורים של כוחות מג״ב עוטף על תווי גדר הביטחון באזור. שימוש בכלל האמצעים הקיימים לפיזור הפרות סדר, בהם: ספוג, גז, בואש ועוד, נגד מפרי הסדר ואלו המטפסים על גדר הביטחון. טיפול נחוש ובלתי מתפשר בכל מי שינסה לחצות את גדר הביטחון. הגברת הפעילות היזומה וההתקפית למניעה ומעצר של אותם פורעי חוק.

בציר האזרחי והמנהלי- ביצוע עבודות תשתית למניעת הטיפוס על גדר הביטחון בשת״פ עם צה״ל. קידום הליך ביצוע הריסות בנייה בלתי חוקית הסמוכה לגדר הביטחון אל מול הרשויות הרלוונטיות.

בציר הקהילתי- חיזוק הקשר והשיח הרציף להרגעה ועדכונים בין תחנת שפט לבין תושבי פסגת זאב. במקביל ביצוע פעולות הידברות של מש״מ מ.פ שועפאט אל מול גורמי השפעה במקום למניעת הישנות מקרים דומים, והסבר אודות הסיכון הנשקף לאותם פורעי חוק ומפרי סדר.

בסיום סיור השטח אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן: ״אנחנו פועלים מסביב לשעון עם מגוון כוחות ואמצעים, בכדי שכל אדם שגר בירושלים ובפסגת זאב יהיה בטוח, אבל לא פחות חשוב מכך- גם ירגיש בטוח. על אף שאותם הפרות סדר באזור בימים האחרונים כוונו רק נגד כוחותנו וטופלו בנחישות ראויה, הרי שאם יש מי שעדיין חושש מסיטואציה כזו או אחרת, אנחנו צריכים לעשות יותר למענו ובעיקר בשביל חיזוק תחושת הביטחון שלו. יש לבצע בהקדם את כלל הפעולות הנדרשות במישור המבצעי, להגביר את היוזמה ופעילות המניעה ולמצות את כלל הפעולות הנדרשות במישור האזרחי והקהילתי. בזמן המלחמה המתנהלת, המסר חייב להיות ברור- בשעת מלחמה מי שיסכן שוטרים או אזרחים מסכן את חייו. מי שינסה אותנו ימצא מולו שוטרים ולוחמים נחושים, שביטחון הציבור עומד לנגד עיניו כל העת״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה