נתוני מבדקי המיצ"ב: התלמידים הירושלמים מרגישים בטוחים יותר



עיקרי הנתונים שעולים מהמיצ"ב: 75% חשים תחושה חיובית כלפיי בית הספר, 60% טוענים שלמורים חשוב לדעת כיצד הם מרגישים, 76% מדווחים על יחסים חיוביים עם חבריהם לכיתה ורק 15% דיווחו על תופעות בריונות. ראש מנח"י, אביב קינן מציין: "כולנו רוצים שהילדים שלנו יהיו מוגנים בבית הספר, כולנו רוצים שהמורים יראו אותם, יכאבו וישמחו איתם, כולנו רוצים שבית הספר יהיה הרבה יותר מהישגים"

מערכת החינוך בירושלים נמצאת במקום הראשון בארץ באקלים החינוכי ובתחושות תלמידים: נתוני מבדקי המיצ"ב (מדדי יעלות וצמיחה בית-ספרית), שפורסמו לאחרונה מעלים תמונה משמחת על תחושות תלמידי בתי הספר בירושלים - זאת בפערים גבוהים לעומת הממוצע הארצי.

התלמידים בעיר מדווחים על עליה כללית בתחושת הביטחון שלהם, בחוויה חיובית בשהייה בכיתה עם חברים ובמפגש עם המורים וכן על ירידה במקרי האלימות להם נחשפו.

במבדקי המיצ"ב, אשר בודקים בין היתר את האקלים החינוכי - סביבת העבודה והאווירה בבית הספר ובכיתה, נמצא כי 75% מהתלמידים בירושלים חשים תחושה חיובית כלפי בית הספר שלהם. 62% מהתלמידים בעיר הסכימו כי לרוב המורים אכפת מהם וממה שקורה להם ולא רק בתחום הלימודי, זאת לעומת 52% בממוצע הארצי.

עוד עולה מהנתונים כי 60% מהתלמידים בעיר אמרו כי לרוב המורים חשוב לדעת כיצד הם מרגישים בבית ספר ובכלל, זאת לעומת כ-50% מהתלמידים ברחבי הארץ. 38% מהתלמידים מרגישים נוח לפנות למורים שלהם כאשר הם עצובים או רע להם (34% ממוצע ארצי).

וכיצד חשים התלמידים הירושלמים בכיתה? 76% מהם מדווחים על יחסים חיוביים בינם לבין עמיתיהם לכיתה. כ-75% מהם דיווחו על תחושת ערבות הדדית ואכפתיות בכיתתם, זאת לעומת כ-60% בממוצע הארצי.

על פי הנתונים עולה כי רמת האלימות להם נחשפו התלמידים בירושלים נמוכה מזה 4 שנים: רק 30% מהתלמידים דיווחו על מעשי וונדליזם בבית הספר בחודש האחרון (זאת לעומת כ-43% מהתלמידים שדיווחו על כך בשנת הלימודים תשע"ו, וכ-40 אחוז לעומת הממוצע הארצי).

בנוסף, רק כ-20 אחוז מהתלמידים דיווחו על כך שקוללו בחודש האחרון, זאת לעומת כ-25% מהתלמידים ברחבי הארץ. 15% מהתלמידים בלבד דיווחו על תופעות של בריונות של חבורות כלפי תלמידים אחרים.

עוד מדווחים התלמידים על מודעות נרחבת של המורים כלפי תופעות של אלימות בבית הספר: 72% מהם טענו כי כשיש מקרי אלימות המורים מודעים לכך, זאת לעומת כ-65% מהתלמידים בנתונים הארציים.

ראש מנח"י, אביב קינן מציין: "אנו מאמינים שלמרות שיש ביקורת (מוצדקת או לא), על מבחני המיצ"ב בתחום ההישגים, יש קונצנזוס שמסדקי האקלים הם בעלי חשיבות עצומה. כולנו רוצים שהילדים שלנו יהיו מוגנים בבית הספר, כולנו רוצים שהמורים יראו אותם, יכאבו וישמחו איתם, כולנו רוצים שבית הספר יהיה הרבה יותר מהישגים. השינוי שהתחולל בירושלים בשלוש שנים האחרונות הוא חסר תקדים. ירושלים קפצה הרבה מעל הממוצע הארצי בכל הסוגיות, מתקיים שינוי קבוע ומתמשך משנה לשנה, ואנו מצפים גם בשנה הקרובה לראות שינוי חיובי".

 

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה: "אני שמחה וגאה על תוצאות מיצב האקלים של ילדי ירושלים שמוכיחות שמעבר להצלחה הפדגוגית החדשנית שיש בעיר ישנה סביבה תומכת ובטוחה לתלמידים. חוסנה החינוכי של מערכת החינוך בעיר הוא מה שגורם להורים לתת אמון מלא ולשלוח את ילדיהם להצליח בבתי הספר גם לימודית וגם חברתית. אני מודה לצוותי החינוך המסורים , שמוכיחים שאין תחליף למשאב אנושי איכותי. אמשיך לפעול ולהשקיע הן בפדגוגיה והן בהון האנושי בכדי להיות בירת החינוך של ישראל!".

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מערכת החינוך בירושלים היא מערכת איכותית ומצוינת. אנו משקיעים בה משאבים רבים ואני שמח לראות תוצאות. בשנים הקרובות אנו עתידים להמשיך להשקיע, לקדם ולפתח את החינוך בעיר על כל היבטיו וגווניו. תוך מספר שנים בודדות ירושלים תוביל בחינוך".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה