מה הם השלבים בתביעת רשלנות רפואית?



רשלנות רפואית היא תופעה בלתי נסלחת. הנזק שעלול להיגרם ממנה הוא לא אחת בלתי הפיך. במיוחד מקוממת רשלנות שנובעת מזלול בהוראות, באי הקפדה עליהן, באבחון שגוי שהיה יכול להימנע, באי מתן תשומת לב לסימפטומים שונים או לתלונות חולה ועוד. כאשר אדם חש שנגרם לו נזק או שהוא קרבן של רשלנות רפואית פתוחה בפניו הדרך להגיש תביעה בגינה נגד מי שמוחזקים ומסומנים כאחראים לה. על מנת למקסם את הסיכוי לקבלת פיצוי הולם ומידתי על תוצאותיה של רשלנות רפואית חשוב לבצע צעדים באופן מושכל ובסדר נכון:

 

  1. לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בתחום של תביעות רשלנות רפואית ולספר באופן מפורט ככל שניתן את פרטי המקרה והשתלשלויותיו. חשוב ביותר להגיע עם מסמכים, ככל שהם מצויים בידיכם, לרבות עדויות כתובות ו/או מצולמות. ככל שתגיעו מוכנים יותר כך תחסכו זמן יקר והוצאות כספיות.
  2. בפגישה במשרד יוסבר לכם על אודות התהליך ושלביו השונים, האפשרויות השונות ( חשוב ביותר לתאם ציפיות) וההוצאות שניהול תביעת רשלנות כרוך בהן.
  3. לאחר ניתוח המשרד את הממצאים והעדויות פונה המשרד על מומחה רפואי בתחום שבו אירעה הרשלנות (כגון: רופא שיניים, כירורג, גניקולוג ועוד). חוות דעת של מומחה בלתי תלוי עשויה להכריע את גורל התיק לכאן או לכאן. לחוות דעתו עשוי להיות גם משקל מכריע בקביעת שיעור אחוזי הנכות והמגבלות.  חשיבות חוות הדעת המקצועית הבלתי תלויה היא בעיקר לצורך הוכחת קיומה של רשלנות מקצועית, אשר הנזק שגרמה הוא תוצאה ישירה שלה.
  4. על בסיס חוות הדעת הרפואית המקצועית, המקיפה והמנומקת, ובהינתן קביעה כי קיימת עילה לתביעה בגין רשלנות, עורך המשרד על פיה חוות דעת רפואית- משפטית, המהווה בסיס לכתב תביעה שיוגש לבית המשפט.

השלבים הטכניים אינם ממצים, כמובן, את משך התהליך ואת מורכבותו, את הבעיות שעלולות להתגלע במהלכו ואת המאמץ ואולי את הקושי הכרוך בהתמודדות עם כתב הגנה של הנתבע. לא מן הנמנע כי גם אם הנתבע עשוי להימצא כמי שלא ביצע כהלכה את כל הצעדים שהיה עליו לבצע, יתקשו התובעים להוכיח קיומה של רשלנות. במקרים כאלה עושי בית המשפט להציע פשרה- אם בדרך של גישור ואם בדרך של משא ומתן בין הצדדים. חשוב לסמוך על ניסיונם של עורכי הדין המומחים האם להיעתר לבקשה לפשרה או לדחות אותה על הסף.

באופן טבעי, מי שחשים עצמם קרבן של רשלנות רפואית נדרשים להתמודד עם תוצאותיה, בעיקר במישור הרפואי. זה גוזל זמן ומשאבים נפשיים. לאיש לא קל לקבל שהוא הופך מאדם בריא למוגבל ולנכה. עם זאת, חשוב להבין כי יש חשיבות רבה לגורם הזמן, לכן נכון לנהל את ההליך המשפטי במקביל להליך השיקום הגופני ולא אחריו.

אם אתם נפגעי רשלנות רפואית - מצו את הזכות ואת הסיכוי שלכם לקבל פיצוי מלאה בגינה.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה