בכל שנה נהרגים בממוצע 16 ילדים (גילאי 0-14) כהולכי רגל בישובים ובערים, אלו מהווים כמחצית מכלל הילדים שנהרגים בכל שנה בממוצע.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2018 נפגעו 594 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 14 ילדים נהרגו, שהם כמחצית מכלל הילדים שנהרגו בשנה זו בתאונות דרכים. בנוסף עולה מהנתונים כי מבין 594 הילדים שנפגעו בערים ובישובים כהולכי רגל, 131 ילדים נפצעו באורח קשה. העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים שהיו הולכי רגל היא ירושלים ואחריה בני ברק ותל אביב.

בעשור האחרון נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-7,300 ילדים הולכי רגל בתאונות, מהם 166 נהרגו ומעל 1,500 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא מקום שבו מסוכן ללכת ברגל, במיוחד לילדים שנמצאים בסיכון גבוה להיפגע. הצבת פסי האטה במקומות בהם קיים ריכוז גבוה של ילדים יכולה להציל את חייהם. ולכן, שר התחבורה והבטיחות בדרכים שיכנס בקרוב לתפקידו, יחד עם ראשי הרשויות חייבים לקדם את התקנתם בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה מרסן באופן משמעותי את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים, מדובר בפתרון פשוט וזול שהאפקטיביות שלו מוכחת".

ירושלים ובני ברק – הערים הכי פחות בטוחות להולכי רגל ילדים (גילאי 0-14)

בירושלים נפגעו 808 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2009-2018), 19 ילדים נהרגו. בשנת 2018 נפגעו בעיר 85 ילדים כהולכי רגל, מדובר במספר הנפגעים הגבוה מזה חמש שנים.

בבני ברק
 נפגעו 497 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2009-2018), שלושה ילדים נהרגו. בשנת 2018 נפגעו בעיר 38 ילדים כהולכי רגל.

בתל אביב-יפו נפגעו 402 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2009-2018), שמונה ילדים נהרגו. בשנת 2018 נפגעו בעיר 29 ילדים כהולכי רגל, שלושה מתוכם נהרגו.

תמונה: עמותת אור ירוק.