היום: יום הניקיון הלאומי בישראל



ביוזמת ובמימון המשרד להגנת הסביבה: היום (שלישי), בתי הספר בישראל יחגגו את יום הניקיון הלאומי וינקו את מדינת ישראל לכבוד חגיגות ה-70 למדינה; המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך תומכים בפעילויות לכיתות ד'-ו' בשטחים הפתוחים בהיקף של כ-8 מיליון שקל

המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך מקדמים יוזמה חינוכית לבתי-הספר היסודיים לכבוד יום הניקיון הלאומי, שייערך היום (שלישי). הפעילות מתוקצבת על-ידי המשרד להגנת הסביבה בהיקף של עד כ-8 מיליון שקל, ומיועדת לממן טיולים ופעילויות חינוכיות. כוונת המשרדים היא להתחיל מסורת של קיום יום הניקיון הלאומי במערכת החינוך בשנים הקרובות. השנה צפויים להשתתף ביוזמה כ-1,100 בתי ספר בכל רחבי הארץ.

קיומו של יום הניקיון הלאומי נקבע בחוק שמירת הניקיון ביום שלישי האחרון של חודש אדר, במטרה להגביר את המודעות בקרב הציבור לשמירה על הניקיון בשטחים הפתוחים והציבוריים ולהגנה על הסביבה. ביום הניקיון מתקיימות פעולות חינוך והסברה במוסדות החינוך, ברשויות המקומיות ובצה"ל בנושא שמירת הניקיון וההגנה על הסביבה. המשרד להגנת הסביבה הציע במקור מימון של עד כ-13 מיליון שקל, כך שניתן יהיה להקיף את כל בתי הספר בישראל, ובתי הספר שנענו לקול הקורא זכו לתמיכה.

בבתי-הספר היסודיים יוקדש החודש בו חל יום הניקיון לביצוע פעולות חינוכיות, כגון: רכישת ידע בנושא, למידת ערך הנתינה וביצוע יוזמות של מעורבות חברתית בביה"ס ובקהילה. מטרות הפעילות הן עידוד מעורבות חברתית של ילדים ונתינה לסביבה בסימן איכות וניקיון הסביבה.

במסגרת יוזמת המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך, ייערכו סיורים חינוכיים לתלמידי כיתות ד' עד ו' בהם ישולבו פעולות שונות, הקשורות לניקיון ולטיפוח האזור. כמו-כן, תיערך פעילות למידה מקדימה בכיתות, בדגש על מעורבות חברתית ואחריות סביבתית. לכל בית-ספר ניתנה תמיכה של עד 8,000 שקל.

שר החינוך, נפתלי בנט: ״החיבור העמוק לסביבה, לקהילה ולארץ הוא אחד מהנדבכים הערכיים החשובים שאנו מנחילים לילדינו. אלו ערכים שמושרשים בעשייה, דרך הרגליים והידיים. ביום הניקיון הלאומי אנו נראה מראה מופלא - אלפי תלמידים שעושים למען הסביבה בה הם חיים, לוקחים אחריות ומנקים את הארץ לטובתם ולטובת החברה הישראלית כולה. הנתינה והמעורבות החברתית הם הבסיס לחברה חזקה, והם מה שמייחד ובונה אותנו. אני גאה בתלמידי ישראל הנפלאים ומברך את הפרויקט כולו. יישר כוח״.

 

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מערכת החינוך מגויסת לטיפוח ערך הסביבה והמחויבות הקהילתית בקרב תלמידיה. החינוך לקיימות הוא חינוך לסקרנות, ליוזמה, לנתינה ולערכים של אחריות כלפי הסביבה. במסגרת יום הניקיון, נחזה באלפי תלמידים ששוטפים את ארצנו, מנקים את שביליה ולוקחים אחריות על הסביבה, הקהילה והחברה. אני מברך את תלמידנו היקרים שמשתתפים בתכנית".

השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין: "אנו גאים לעשות היסטוריה במדינת ישראל ולראשונה להוציא לפועל את יום הניקיון הלאומי במערכת החינוך. עקב בקשת תלמידים מבית הספר ״מעלה צביה״ לתת מתנה למדינה לכבוד יום הולדתה ה-70, נרתמנו לעניין והחלטנו לסיים את חגיגות שנת ה-70 למדינת ישראל ביום שיראה את אהבתנו לארץ ואת חשיבות שמירת הניקיון במדינה. ביום זה יצאו ילדי ישראל לפארקים, ליערות ולחופים וילמדו על מעורבות חברתית ואחריות סביבתית״.

 

 תמונה: יעל הרמן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה