תביעת מיליונים בעקבות אסון הר הרצל



חברת תאורה והגברה תובעת שורה ארוכה של גורמים המעורבים באסון – על נזקים כבדים שנגרמו לה

חברת ציוד התאורה וההגברה הוותיקה 'קילים ובניו בע"מ' מחיפה, אשר סיפקה את שירותיה למופעי ענק ולאירועים ממלכתיים רבים – הגישה תביעה על סך 6 מיליון שקלים נגד שורה של גורמים שהיו מעורבים באסון הר הרצל, בו נספתה קצינת צה"ל סגן הילה בצלאלי ז"ל, ונפצעו מספר אזרחים וחיילים נוספים.

את התביעה הגישו בשם החברה עוה"ד רפאל אלמוג ויואב גפני ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא לביהמ"ש המחוזי מחוז מרכז בלוד.

על פי התביעה, כתוצאה מהתמוטטות גשר התאורה וההגברה באסון הר הרצל בשנת 2012, ציוד רב ויקר ערך של חברת התאורה וההגברה נפל ארצה וניזוק כליל.

כתוצאה מהרס הציוד הרב, שערכו נאמד על פי התביעה בכ-3.3 מיליון שקלים - נקלעה החברה לקשיים חמורים, נאלצה לשכור ציוד חלופי לשורה של אירועים אותם התחייבה לקיים, ונאלצה לרכוש ציוד חלופי במיליוני שקלים.

עקב כך, נקלעה החברה למגבלות אשראי קשות, חריגה ממסגרות בנקאיות, תשלום ריבית חריגה, והרס מוניטין שעל בנייתו עמלה עשרות שנים.ארכיון. פלאש 90

לדברי עוה"ד אלמוג וגפני, כתוצאה מהמחסור המתמשך בציוד משלה, ובעקבות קשיי האשראי אותם חוותה, נמנעה החברה מלקחת על עצמה פרוייקטים רבים ורווחיים. כמו כן, חוותה החברה פגיעה נוספת במוניטין שלה  - עקב קשירת שמה לאירוע האסון.

החברה תובעת שורה ארוכה של גורמים שנשאו על פי דבריה באחריות על הפקת האירוע ותכנונו – וכן חברות הביטוח אשר ביטחו אותם.

בין הנתבעים: חברת "עיצוב במה" שהייתה אחראית, על פי חקירת האירוע, להקמה הכושלת של קונסטרוקציית התאורה וההגברה שקרסה, וכן המהנדס הראשי של "עיצוב במה" – בשל חלקו באחריות לאסון, ובשל ניגוד עניינים בו היה שרוי, עקב אחריותו לבטיחות מטעם שני גופים באירוע, שהיו אמורים, בין השאר, לפקח אחד על השני.

בנוסף, תובעת החברה את יועץ הבטיחות של האירוע, שבחקירת האירוע נקבע כי כשל בתפקידו – ועל אף שנכח במקום האירוע בטרם התרחשות האסון - לא התריע על הסכנה להתמוטטות הקונסטרוקציה מבעוד מועד.

בנוסף, תובעת החברה גם את מפיק הטקס  – אשר על פי התביעה, לא וידא שכל האישורים הנדרשים אכן ניתנו לגורמים השונים המעורבים בהפקת האירוע.

החברה ממשיכה וכוללת בשורת הנתבעים גם את 'מרכז ההסברה' אשר היה אחראי מטעם משרד ראש הממשלה על האירוע, שעל פי התביעה כשל בכך שלא וידא כי כל הגורמים המעורבים באירוע מתואמים בינם לבין עצמם.

כמו כן, תובעת החברה את משטרת ישראל, שכשלה, בין היתר בחובתה לוודא כי כל הגורמים הפועלים באתר עושים זאת בהתאם להוראות הדין, וכי ניתנו כל ההיתרים והאישורים הדרושים לצורך הקמת הקונסטרוקציה.

התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד.

יצוין, כי בית משפט השלום בירושלים הרשיע חלק מהנתבעים במסגרת הליך פלילי שנוהל נגדם, ובהם חברת עיצוב במה ועובדיה, המהנדס יצחק ורשבסקי ואחראי הבטיחות איציק צוקר. בית המשפט המחוזי קבע, במסגרת ערעורים שהוגשו על פסק דינו של בית מהשפט השלום, כי ורשבסקי וצוקר ירצו עונש של מאסר בפועל במקום עבודות שירות שנגזרו עליהם בבית משפט השלום.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה