ניתוח אף – המדריך למתלבט



ניתוחים פלסטיים למיניהם

 

ובראשם ניתוח אף, הם כיום הליכים רפואיים/קוסמטיים נפוצים ביותר, אותם עוברים אינספור אנשים מדי שנה בישראל ובעולם כולו. המודעות כיום לחשיבותו החברתית של המראה החיצוני גבוהה כיום יותר מאי פעם בעבר, ובשילוב העובדה כי ניתוחים פלסטיים נחשבים כיום להליכים בטוחים ופשוטים יחסית, בוחרים נשים וגברים רבים לעבור ניתוחים קוסמטיים שונים, כאשר ניתוח אף הוא אולי הנפוץ, הפופולארי והמוכר ביותר שביניהם. עבור כל מי שמתלבט/ת בנוגע לניתוח אף, להלן המדריך המלא הכולל נקודות חשובות שונות אותן יש לקחת בחשבון, בטרם מקבלים את ההחלטה –

 

סקירת התחום וקבלת ייעוץ מקצועי

בתור התחלה, בדיוק כמו עם כל החלטה גדולה אחרת שאנחנו עושים בחיים, חשוב ללמוד מעט יותר לעומק את התחום. במקרה של ניתוח אף כדאי לסקור מספר מרפאות שונות, לקרוא חוות דעת של לקוחות קודמים, לחפש אחר המלצות או ביקורות, להשוות מחירים (לכך נגיע בהמשך) וכו'.

במסגרת המחקר המקדים, אל תחששו ליצור קשר עם אותן מרפאות המציעות ניתוח אף מקצועי. במקרים רבים ייצרו עמכם קשר ויענו בשמחה לשאלותיכם. דאגו להכין שאלות מראש ואל תתעצלו לעשות את השיחות הללו, הן על מנת לקבל מידע קונקרטי והן על מנת שתוכלו לבצע הערכה מסוימת בנוגע לאותה מרפאה ולאותם רופאים מנתחים – עד כמה הם מקצועיים ומנוסים? עד כמה הם אדיבים ומוכנים לענות על שאלות ולהקדיש לנו זמן וכד'.

במידת האפשר, קיבעו תור לקבלת ייעוץ מקצועי אישי. על ייעוץ זה לכלול פגישה אישית, על מנת שהרופא ייפגש עמכם ויסקור את המאפיינים הפיזיולוגיים שלכם (החל ממבנה האף ורמת ההתאמה שלו לניתוח פוטנציאלי ועד לסוג הדם, היסטוריה רפואית וכו').

 

הדמיה מקדימה

הטכנולוגיה הרפואית של ימינו מאפשרת לבצע הדמיה של הפנים שלכם בה נלקחות בחשבון התוצאות הצפויות של ניתוח האף, על מנת להציג לכם תמונה של הפנים שלכם לאחר הניתוח. כמובן שתמונה זו היא בגדר הערכה בלבד ואין כאן כל התחייבות מצד המרפאה שאכן בדיוק כך תיראו לאחר הניתוח, אך זו דרך לקבל מושג טוב יחסית – הרבה יותר טוב מאשר להסתמך על הדמיון שלכם בלבד... לכן, כדאי ליצור קשר עם מרפאות אשר עובדות גם עם מכון הדמיה, גם אם בסופו של דבר לא תבצעו את הניתוח אצלן.

 

 

 

הכנות לניתוח

ישנן מספר הכנות המומלצות למנותחים לפני הניתוח, ופעולות מסוימות שמומלץ לבצע גם לאחר הניתוח. אנו מכניסים סעיף זה כאן מפני שכדאי להיות מודעים להמלצות אלו כאשר מקבלים את ההחלטה.

בנוסף לבדיקות רפואיות שונות הנערכות כהכנה לכל ניתוח, במקרה של ניתוח אף מומלץ ביותר להפסיק לעשן ולשתות אלכוהול למשך תקופה של כחודשיים לפני הניתוח, ולהמשיך בכך גם כחודש לאחר הניתוח. האף הוא חלק מרכזי במערכת הנשימה, וברור מדוע הפסקת עישון היא מומלצת במקרה זה. במידה והפסקת עישון של כמה חודשים היא דבר קשה מאוד עבורכם,כדאי לקחת זאת בחשבון בטרם מקבלים את ההחלטה. כיום, ניתן למצוא סוגים רבים ושונים של תחליפים אשר אולי יוכלו לסייע לכם להפסיק עם העישון למשך מספיק זמן על מנת לעבור את הניתוח בביטחון וללא חשש.

 

לאחר הניתוח

חשוב להכיר גם מה קורה לאחר הניתוח כאשר מחליטים לעשות ניתוח אף. בשבוע הראשון שלאחר הניתוח נדרשים לרוב להישאר עם סד על הפנים אשר תומך באף. הפנים שלכם צפויות להיות נפוחות למשך כמה שבועות – זה טבעי לחלוטין ואין כל סיבה להיבהל מכך. כמובן שלאחר הניתוח נמצאים במעקב אצל הרופא המנתח, ומוודאים כי תהליך ההחלמה עובר בשלום וכמצופה. בנוסף, חשוב להימנע מחשיפה לשמש לאחר הניתוח, כמו גם מחבישת משקפיים לפחות למשך כמה שבועות, בהתאם להוראותיו של הרופא המנתח.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה