תזונה נכונה, אם לא שומרים נלחשים



במהלך כל השנה, יש לדעת שחשוב לשמור על תזונה נכונה ובריאה. תזונה הינה קבוצת של מאכלים אשר אדם מחליט לאכול. מכוון שאנו מחליטים את המזון אשר נכנס לגופנו, מומלץ לבחור בתזונה בריאה, המעניקה את על מה שהוא זקוק. תזונה מחולקת לכמה משפחות, כגון, אבות המזון, ויטמינים ומינרלים. כל חלקי הגוף זקוק לכמות מספקת של מאכילים הכוללים את משפחות אלו. על מנת לשמור על אורח חיים בריא ותזונה נכונה, יש להבין מדוע כה חשוב להקפיד על כך. במאמר זה, אנו נברר מהם הסיכונים העלולים להופיע אם לא שומרים על תזונה נכונה.

 

מהם הסיבוכים וסיכונים ללא תזונה נכונה

תזונה נכונה צריכה להיות הרגל וחלק מהשגרה מגיל צעיר. כל אחד יכול לשמור על תזונה בריאה ועדיף להבין את חשיבותה. על מנת להבין היטב את נושא זה, נברר מהם הסיבוכים אשר הגוף עלול להרגיש ללא שמירה על אכילה בריאה ונכונה:

  • גוף האדם זקוק לכמות למזון מאוזנת על מנת לתפקד כראוי. אדם אשר מעניק יתר קלוריות או לא מספיק, עלול להרגיש ירידה ברמת אנרגיה. עם זאת, כמות נכונה של קלוריות אך לא מכילה מזון בריא גם משפיע בצורה שלילית על הגוף. אדם אשר הינו מקבל את הוויטמינים ומינרלים הטובים לו, עלול להרגיש עייפות במהלך היום, חולשה וכדומה.
  • אנשים רבים הסובלים מנשירת שיער חמורה, אינם מבינים מהי הסיבה ומדוע קורה תופעה זו. תשובה לכך, היא חוסר בוויטמינים אשר השיער זקוק לו מדי יום. על מנת לשמור על שיער בריא וחזק, מומלץ להרכיב תפריט על ידי תזונאית, המכיל את המאכילים אשר הינו זקוק לו.
  • אכילת מזון לא בריא עלול לגרום לגוף להתמכר לסוכרים ושומנים שונים. כך, האדם מרגיש, כמעט רוב היום, תחושת רעב וחשק לאכול מזון הלא בריא לגוף. שמירת תזונה נכונה מאפשרת לאזן את כמות הקלוריות וכך הגוף אינו זקוק ומרגיש צורך לממתקים ושאר מתוקים ושומנים. עם זאת, תזונה נכונה אכן מכלילה כמות קטנה של שומנים ולא מוותרת עליהם. אך הינם בריאים וטבעיים, לדוגמא, אבוקדו, אגוזי מלך, שמן זית ועוד.
  • כאשר אדם אינו מקפיד על תזונה נכונה, הוא עלול להרגיש עייפות לאורך היום, גם אם הוא ישן טוב בלילה. בנוסף, מזון לא בריא גורם לבעיות שינה וכך משפיעה על האדם בצורה שלילית. כתוצאה מכך, מצב רוחו של האדם יורד וכך גם עם רמת האנרגיות בגוף. שמירת תזונה נכונה מאפשרת להרגיש בריא וחזק לאורך כל היום.
  • לסיום, תזונה נכונה מעניקה לגוף את כל צרכיו על מנת לשמור עליו בריא עד גיל מבוגר. ללא תזונה בריאה, הנכם עלולים לגרום למחלות ובעיות שונות להופיע, למשל, לחץ דם וכולסטרול גבוה, מחלות בכבד ועוד.

אפשר לסכם בכך שתזונה נכונה חשובה ביותר על מנת לשמור על בריאות ומצב הכללי של גוף האדם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה