חלון ההזדמנויות של הגוף

פרק הזמן של חצי שעה עד שעה מסיום האימון הוא מעין "חלון ההזדמנויות" של הגוף  שבו הוא מחזיר לעצמו את רמות הגליקוגן הדרושות לבניית האנרגיה של הגוף. בפרק הזמן הזה כדאי להקפיד על אוכל אחרי אימון מזין ובריא:

  • אוכלים יוגורט – יוגורט טבעי ובריא ללא סוכר הוא מקור טוב לפחמימות וחלבונים, כמו גם לחומצת אמינו אשר מועילה לבניית השריר.
  • גבינת קוטג' – והכוונה לגבינה עם הגושים. גבינה זו כוללת 24 גרמים של חלבון, והיא מכילה הרבה פחות נתרן מגבינות אחרות.
  • מרעננים את מאגר הכולין – הכולין הוא מרכיב חשוב בגוף שיש לו השפעה רבה על בניית השרירים. במהלך האימון אנו מאבדים כמויות רבות של כולין. כדי להחזיר לעצמנו את הרכיב, חשוב לצרוך ביצים לאחר האימון. בביצה אחת בלבד יש 126 גרם של כולין.
  • שותים קפה – גם אם אתם נוהגים לשתות את הקפה שלכם על הבוקר, חכו עמו עד לאחר האימון. הפחמימות שאתם אוכלים לאחר האימון נספגות טוב יותר בגוף עם הקפה.
  • הכניסו את האבוקדו לתפריט – חצי אבוקדו מכיל כמות גדולה של אשלגן המסייע במניעה של התכווצות שרירים בלתי רצונית. כמו כן, אם כוללים אבוקדו בארוחת הבוקר, רעבים הרבה פחות בצהריים.
  • המקור לאומגה 3 – הטונה ידועה כמקור טוב לאומגה 3 ולחומצות שומן. רכיבים אלה מסייעים למניעת דלקות שרירים לאחר האימון. כמובן, אם נמאס לכם לאכול טונה כל היום, תוכלו לעבור גם לסלמון.
  • זמן בשר – אפשר לאכול בשר אחרי האימון, מכיוון שהוא מקור טוב לחלבון.
  • חצי כפית של כורכום – התבלין כולל נוגדי חמצון, ולכן הוא נחשב לבריא במיוחד.

המוצרים שעושים את כל ההבדל

אוכל לאחר אימון הוא חשוב, אך לפעמים פשוט אין לכם זמן לארוחת בוקר מלאה, בייחוד אם אתם ממהרים ישר לעבודה. חברת הרבלייף מציעה מוצרים המתאימים למתאמנים לאחר אימון. אחד המוצרים האלה הוא אבקת חלבון. אבקת החלבון יכולה לעלות את מסת השריר בכ-2.2 קילוגרמים ולספק לכם את החלבונים שאתם צריכים. לפיכך, מומלץ לצרוך אבקת חלבון עם הארוחה או אפילו במקומה. מוצר נוסף שכדאי להכיר הוא חטיף טעים המיועד להחזיר את החלבונים לגוף. ניתן לבחור חטיפים בטעמים שונים כמו שוקולד או פירות יער.