שישי עם קק"ל בסימן פריחה



לאורך פברואר ומרץ קק"ל עורכת טיולים מודרכים ללא עלות בימי שישי ברחבי הארץ

קרן קימת לישראל מזמינה את הציבור הרחב ליהנות מטיולים מודרכים בפינות קסומות ברחבי הארץ בימי שישי במהלך החודשים פברואר ותחילת מרץ וכל זה ללא עלות. הטיולים, יימשכו כשעתיים וחצי, ייערכו בכל שבוע בפינה קסומה אחרת ברחבי הארץ, ויכללו נסיעה במכוניות פרטיות ביער.

אל שביל הבריחה ביער עופר

אחד היערות האהובים ביותר בישראל הוא יער עופר, המכונה גם יער חוף הכרמל. נטייל בשביל מיוחד שאורכו כ-2 ק"מ העובר בלב יער עופר, ומספר על "תנועת הבריחה" שהבריחה כ-300אלף ניצולי שואה ממזרח אירופה אל החופש באמצעות פינות ישיבה שהוקמו לאורכו ומתארות את סיפור הבריחה. "שביל הבריחה" נועד לפתח את המודעות לנושא בקרב הציבור. תוך כדי היכרות עם פרק בלתי נשכח בתולדות העם היהודי באמצעות תחנות משולטות, נהנה מפריחה חורפית של רקפות וכלניות הפורחות בצד השביל.

מתי? 22.2.19 בשעה 9:30

 

אל שביל האירוסים ביער אילנות

החורף עדיין כאן ואיתו גם הפריחה המאפיינת אותו. נטייל בשביל האירוסים שביער אילנות, העובר בחורשת אקליפטוס ובשטח פתוח של קרקעות חמרה. השביל, הנקרא על שמו של אירוס

 הארגמן, הינו מסלול מעגלי ואורכו כ-3 ק"מ. במהלך הסיור נשמע סיפורים על הייחודיות של  יער אילנות ועל אירוס הארגמן הצומח בקרקעות הקלות של מישור החוף של ארץ ישראל. זהו  פרח גדול ומפואר, המורכב משישה עלי עטיף ארגמניים, שלושה פנימיים זקופים ושלושה חיצוניים, מכופפים כלפי חוץ. עלי העטיף החיצוניים הם בעלי כתם כהה במרכזם שממנו צומחות שערות צהובות.

מתי? 22.2.19 בשעה 9:30

 

אל הרקפות בחורבת חרמש שביער קרן כרמל

נטייל ביער קרן כרמל, בסיור מרתק שבו ניתקל במרבדי פריחה ורודה של רקפות לצד מערות קבורה עתיקות. בטיול זה נפגוש את אחד היערות הוותיקים בכרמל, שניטע בשנותיה הראשונות של המדינה. יער זה הוא גם אחד משני מרחבים ביוספריים במדינת ישראל, שמטרתם לשמור על האיזון בין שימור הטבע והנוף מול פיתוח הסביבה והכלכלה. נסקור את התפתחות הייעור בארץמתקופת המנדט הבריטי ועד ימינו, ונראה השלבים שבהם קק"ל החליפה את היער הוותיק ביער חדש למען הדורות הבאים. במהלך הטיול נכיר את הרקפת ואת פריחתה היפה והמיוחדת, נצפה במערות קבורה שחצובות בסלע הטבעי, ונלמד את מי הן שימשו ובאילו תקופות. לסיום, נבקר בפינת הנצחה הנמצאת ביער, ונשמע על נושא ההנצחות וההתרמות בקק"ל.

מתי? 1.3.19  בשעה 9:30.

כל הסיורים ללא תשלום, אך מותנים בהרשמה מראש ב"קו ליער": 1-800-350-550  או באתר האינטרנט www.salkkl.org.il



 תמונות:מיכאל חורי, מערך ההסברה של קק"ל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה