איך לבצע נכון איטום מרפסת או גג מרוצף?



בתים ובניינים רבים בארץ מתאפיינים בגג מרוצף, ובאינספור בתים ודירות ניתן למצוא מרפסות מרוצפות - כך מהווים הבית או המרפסת המשך של פנים הבית ומספקים מרחב נוסף בו ניתן להשתמש במגוון דרכים שונות. בעוד ריצוף מרפסות וגגות פופולארי מאוד בישראל, בכל הנוגע לאיטום ו/או איתור ותיקון של נזילות, ריצוף יכול להציב אתגר לא פשוט. חדירה של מים אל מתחת לריצוף עלולה להוות בעיה משמעותית ולעיתים לוקח לא מעט זמן לגלות אותה. בזמן הזה היא עלולה להצטבר ולחולל נזקים של ממש. כיצד, אם כן, מומלץ ונכון לבצע איטום של מרפסות או גגות מרוצפים?

 

איטום עם או בלי הרמת הריצוף

חברות המתמחות בתחום האיטום מציעות לרוב מספר אפשרויות שונות לביצוע איטום מרפסת מרוצפת או גג מרוצף. שתיים מהאפשרויות המרכזיות הן ביצוע איטום עם או בלי הרמה של הריצוף. במקרים בהם הדבר מתאפשר מעדיפים מרבית האנשים לוותר על הרמת הריצוף – תהליך יחסית ארוך ומורכב אשר גם עולה לא מעט כסף. במידת האפשר מעדיפים מרבית האנשים לבצע איטום ללא הרמת הריצוף.

איטום המרפסת או הגג אשר אינו מצריך הרמה של שכבת הריצוף נעשה באמצעות שימוש במגוון חומרים מתקדמים - בשלב הראשון יש לנקות ולהכין את הגג/מרפסת לביצוע האיטום. יש כמובן לחרוץ מחדש את החריצים שבין המרצפות ולהסיר את חומרי האיטום הישנים. לאחר מכן יש לתת לאזור להתייבש כהלכה ורק לאחר מכן להתחיל לאטום את הפאנלים ולמלא מחדש את הפוגות. כל אביזר אשר בולט מהרצפה או מהקיר במרפסת/גג זקוקים להתייחסות מיוחדת על מנת להבטיח שלא יהיו נקודות בהן האיטום אינו מושלם. כאן יש צורך לעיתים בחומרי איטום נוספים מסוגים שונים, כתלות בסוג המגרעות והאביזרים השונים אשר גם מסביבם יש לבצע את האיטום. התהליך כולו מסתיים בהתזה או הנחה של שתי שכבות של חומר איטום על האזור כולו, ולאחר מכן התזה או הנחה של חומרים אשר סוגרים סדקים ומבטיחים שלא ייכנסו מים מהמעקות שעל הקירות.

 

איטום מקצועי

התהליך שתואר לעיל אולי נשמע פשוט או קצר, אך בפועל על מנת להבטיח שיתקבל האיטום האיכותי והטוב ביותר יש צורך בהרבה מאוד ידע וניסיון. כל גג או מרפסת, ובמיוחד אלו המרוצפים, הם ייחודיים ומתאפיינים במבנה מעט שונה, במאפיינים שונים של החומרים בהם השתמשו בבנייה, באביזרים שונים ובמבנה כללי שונה אשר מכתיב כמובן צרכי איטום שונים.

על מנת להבטיח איטום איכותי באמת אשר יחזיק מעמד זמן רב מומלץ לכל הפחות להתייעץ עם חברת איטום מנוסה אשר תבוא לראות את המרפסת/גג הספציפיים שלכם. במרבית המקרים מומלץ גם לשכור שירות איטום גגות/מרפסות מקצועי ולוודא כי אנשי המקצוע אותם אנו שוכרים מתמחים גם ובמיוחד באיטום של אזורים מרוצפים.

 

המאמר באדיבות חברת האיטום פז המבצעת מגוון עבודות בתחום האיטום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה