הוקפאה השביתה בהדסה



ההסתדרות הרפואית מסרה כי "השביתה במרכזים הרפואיים תתחדש ביום ראשון, בהתאם לתוצאות הדיון שיתקיים היום (חמישי) בבוקר"

לקראת הדיון שיתקיים היום (חמישי) בשעה 10:00 בבית הדין לעבודה, השביתה בבתי החולים הדסה בירושלים הוקפאה, וכי עבודת הרופאים בהדסה הר הצופים ובהדסה עין כרם תתקיים היום  ומחרתיים כסדרה. מההסתדרות הרפואית נמסר כי ההחלטה על הקפאת השביתה התקבלה "על מנת לאפשר דיון ברוח חיובית" ולתת כל הזדמנות לפתרון המשבר וקליטת המתמחים". 

בדיון בין הצדדים בבית הדין המתוכנן להתקיים בבוקר, במסגרתו תידרש הנהלת הדסה להציג את כל הפרטים באשר לקליטת הרופאים המתמחים בבית החולים, כולל חתימה על הסכמי העסקה עמם. במקביל, השופט כאמל אבו קאעוד הנחה את הצדדים להמשיך ולקיים מגעים אינטנסיביים עד הדיון.
ארכיון. פלאש 90

פרופ׳ זאב רוטשטיין, מנכ״ל הדסה: "שמעתי בשמחה על החלטת ההסתדרות הרפואית להשעות את שביתת הרופאים שכבר יומיים פוגעת קשות במטופלים, ברופאים ובבית החולים עצמו. כפי שציינתי בכל התבטאויותיי עד כה, מדובר בשביתה בלי כל עילה, מיותרת ופוגענית. בקשתו של בית הדין לקבל יותר מידע על מתווה ליצמן לקליטת המתמחים בהדסה, סייעה להר״י לקבל את ההחלטה להחזיר את הרופאים לעבודה. חשוב לציין כי זהו המתווה שעמד בפני ההסתדרות לפני השביתה והוא פתרון יצירתי מבית ליצמן, שאומץ על ידי הנהלת בית החולים לפני השביתה. כך שמה שנשאר לעשות כעת הוא לעסוק בעילת השביתה האמיתית- שהיא הקיצוץ הנחוץ בהסכם הסגל האקדמי, אותו הסכם שמקנה לסגל הבכיר בהדסה הטבות שכר גבוהות, מעבר למקביליהם בבתי חולים אחרים -  וגורם להנהלת הדסה גרעון שנתי של 45 מליון שח שאין לה מאיפה לממן אותו.
אני מקווה כי בימים הקרובים נעשה כולנו מאמץ לחזור להסכמים בין הרופאים לבין הנהלת הדסה ולהמשיך את הבראת בית החולים על פי המתווה התקציבי שאושר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה