שבוע גלישה בטוחה



משרד החינוך יוצא במערך שיעור חדש להתנהלות ביישומון וואטסאפ. תלמידים לומדים לשים גבולות בווטסאפ. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "בשבוע זה, שבוע גלישה בטוחה במערכת החינוך, אנו יוצאים במסר ברור - גם ברשת יש גבולות. יצאנו בשורה של פעילויות חדשות ומערכי שיעור ייעודיים, במטרה לחדד בקרב התלמידים את זיהויים של גבולות השיח ברשת"

מערכת החינוך פתחה היום את "שבוע הגלישה הבטוחה" במערכת, ולרגל השבוע גובש מערך שיעור ייחודי העוסק בהתנהלות של התלמידים ברשת וביישומון וואטסאפ, במיקוד לשיח עם תלמידי החטיבה העליונה (ז-יב). במסגרת מערך השיעור יבחנו התלמידים את הגבולות האישיים והבינאישיים שמנחים אותם בעת התנהלות ברשת ובווטסאפ. בתוך כך, התלמידים יקבלו כלים כיצד להתנהל במצבים מורכבים, במצבים של דילמות וכעסים, וכיצד לגלות רגישות גבוהה יותר, שיקול דעת ואחריות כלפי עצמם וכלפי הזולת.

בשירות הפסיכולוגי ייעוצי שבמשרד מציינים, כי במציאות היומיומית של ימינו השימוש במסכים הולך וגובר, והמפגשים פנים אל פנים הולכים ופוחתים. במציאות זו הילדים ובני הנוער נחשפים לעולם של תוכן לא מבוקר, שפעמים רבות אינו  תואם את הגיל של הילד או הנער והם מובילים אותם להתמודדות עם סיטואציות מורכבות. לנוכח זאת, השנה בחר המשרד לייחד את השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת לשאלה היכן עובר הגבול ברשת? ולהעביר מסר שגם ברשת יש גבול.

לצד מערך השיעור, מעמיד המשרד פעילויות רבות נוספות לתלמידי היסודי והחטיבה העליונה, שכוללות:

שיעורי כשורי חיים בנושא גבולות ברשת ומערך שיעורים בנושא אבטחת מידע וסייבר.

לצד כל אלה, יתקיימו בכל שכבות הגיל מפגשים מקוונים עם מומחים בתחומים שונים (היבט רגשי, חברתי, משפחתי וטכנולוגי). בנוסף, יתקיימו מפגשים מקוונים מטעם המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת-105 בשיתוף עם מועצת התלמידים הארצית.

בנוסף, לראשונה ייערכו מעגלי שיח כבר מכיתות  ג' (ויכללו את שכבות ג' – ז') לתלמידים הורים וצוותי חינוך המאפשרים שיחה משמעותית באשר להתנהלות מיטבית ופיתוח יכולת התמודדות עם מצבים מורכבים המתעוררים בעת גלישה במרחבי הרשת.

פעולות הסברה נוספות: "שומרי מסך": תכנית העמיתים לגלישה בטוחה מכשירה בני נוער להעברת מסרים לקבוצת השווים ולתלמידים צעירים יותר ומכשירה אותם להיות שומרי סף ברשתות החברתיות.

הטמעת "הקוד האתי" לגלישה בטוחה ברשת על ידי מועצת התלמידים: קוד אתי שנוסח בתשע"ח על ידי תלמידים מכל בתי הספר בארץ ועל עקרונותיו התחייבו בסיום התהליך. במהלך השבוע הלאומי, חברי מועצת התלמידים הארצית, יסייעו בהפצתו והטמעתו של הקוד ויעבירו תכנים לבני גילם ולתלמידים צעירים יותר.

ארכיון. פלאש 90

 
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "בשבוע זה, שבוע גלישה בטוחה במערכת החינוך, אנו יוצאים במסר ברור - גם ברשת יש גבולות. לקראת השבוע זה, יצאנו בשורה של פעילויות חדשות ומערכי שיעור ייעודיים, במטרה לחדד בקרב התלמידים את זיהויים של גבולות השיח ברשת, ולספק בידיהם כלים נוספים להתמודדות עם מצבים בהם הגבולות נחצים. הגברת המוגנות ברשת היא מיעדיה הבולטים של מערכת החינוך, ובכוונתנו להמשיך ולפעול למיגור תופעות האלימות ברשת, ולציוד התלמידים בכישורי החיים הנדרשים להתמודדות עם אתגרי המרחב המקוון".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה