פינוי דירות: לפנות לבד? לפנות בתשלום. זו השאלה...



כשאנחנו מקבלים דירה בירושה, עולות לא מעט שאלות אצלנו. מה לעשות עם הדירה, האם למכור או להשכיר אותה, האם להשאיר אותה כמו שהיא עם כל הציוד וכל הדברים או שמה לפנות אותה?

על פניו, למתבונן מהצד אלו נשמעות שאלות מאוד פשוט, כמעט בנאליות, הרי אם מקבלים דירה בירושה ואין מה לעשות איתה, אז די ברור שעדיף למכור או להשכיר אותה. אך עבור לא מעט אנשים שהיו בסיטואציה הזאת, זו עדיין התלבטות לא פשוטה, בוודאי בכל מה שקשור לצד הרגשי, הסנטימנטלי, ואפילו בכל הקשור לצד הפסיכולוגי של התמודדות עם האובדן והאבל.

-

 

אחת הדילמות שעולות בהקשר זה היא, האם לפנות את הדירה לבד או להזמין אנשים מקצועיים שיעשו זאת. זו דילמה שמציבה שתי גישות, מצד אחד יש את הגישה של אלה הסבורים שמדובר בעניין מאוד אישי ומאוד רגשי, וזה לא פשוט להזמין לתוך התהליך גורמים זרים, ומצד שני, יש את העניין הפרקטי, הרציונאלי, מקצועי, לפיו עדיף להזמין גורם שמתמחה בכך ושאנחנו לא נצטרך לעשות את זה בעצמנו.

 

 

-

מה הן האופציות שעומדות בפני אדם שקיבל דירה בירושה:

לפני שאנחנו נגיע לעניין של החפצים, עולה שאלה מה עושים עם הדירה בכלל. כאן אפשר למצוא מספר אופציות, צריך לשקול אותן בהתאם ולהחליט כיצד לנהוג:

  • אופציה אחת, להשאיר את הדירה כמו שהיא, עם כל הציוד והחפצים. יש כאן שתי בעיות, הראשונה, זה עולה כסף להחזיק את הדירה ואין כאן הכנסות מנגד. הבעיה השנייה היא, יום אחד יצטרכו לפנות אותה, סביר להניח, היא לא תישאר ככה לנצח. ואז עולה שאלה, האם לא עדיף לעשות את זה כבר עכשיו.

 

  • אופציה שנייה, לפנות הכל, לשפץ, לנקות ולמכור. זו אופציה אשר מחייבת עלות כלכלית אך בסופו של דבר רואים רווח.

 

  • אופציה שלישית, להשכיר את הדירה או להעביר אותה לאחד הילדים או הנכדים.
    זו אופציה טובה, מאחר והיא מאפשרת לנו גם לשמור על הדירה וגם להרוויח עליה. השאלה היא, מה עושים בעתיד עם הדירה וכן מי מתעסק בכל הנושא של ההשכרה וכדומה.

פינוי באופן עצמאי או באופן מקצועי?

כעת אנחנו מגיעים לדילמה השנייה המשמעותית שעומדת בקרב לא מעט אנשים שמקבלים דירה בירושה- מה עושים עם כל הרכוש שהצטבר בה?  או יותר נכון, כיצד מפנים אותה?

מן הסתם, אם אנחנו נחליט להשאיר את הדירה עם הציוד, אז אין שום בעיה. אנחנו לא צריכים לחשוב כיצד ומי יפנה אותה. קודם לכן כבר ציינו את הבעייתיות הכלכלית בכך.

הדילמה היא במקרה שאנחנו כן רוצים לעשות משהו עם הדירה ועל כן אנחנו צריכים לפנות את הציוד והחפצים ממנה:

  • אופציה אחת, לעשות את זה באופן עצמאי. זה מאפשר לנו גם להחליט מה אנחנו לוקחים, מה אנחנו זורקים, מה אנחנו מעבירים לאנשים אחרים. זה גם מאפשר לנו להתמודד עם השכול והאבל בצורה מסוימת. יש אנשים שצריכים את זה, לראות את החפצים, להרגיש אותם, בשביל לשחרר. אחרים גם יתקשו להכניס מישהו זר להתעסק עם החפצים של יקיריהם. זה שיקול פסיכולוגי חשוב. מצד שני, צריך לזכור, זה לוקח זמן, זה דורש השקעה פיזית וכן רגשית. זה לא דבר פשוט להתעסק בחפצים של אדם יקר לליבנו אשר הסתלק מהעולם.
  • אופציה שנייה היא להזמין גורם מקצועי שיתעסק בכך, גורם שמתמחה בפינוי דירות. היתרון הגדול שהוא ידע לעשות את זה בצורה מקצועית, זה אומנם יעלה לנו כסף, אבל הוא יעשה את זה בצורה מסודרת, זריזה, איכותית, הוא ישמור על כל החפצים שלמים ואנחנו לא נצטרך לבזבז את הזמן שלנו על זה וגם לא נצטרך להתעסק בכל הצד הרגשי שבפעולה. זה לא מעט עבורנו. ,

כותב המאמר הינו דרור ווקנין, מחברת דרור פינויים שמבצעת פינוי דירות גם בירושלים מכירים מישהו שזקוק לשירותים אלו ולא יודע למי ללכת? תפנו אותו אלינו ונשמח לעזור לו

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה