שיווק ברשתות החברתיות – הכלים השונים

אחד היתרונות המובהקים של הרשתות החברתיות במובנים של שיווק זה האפשרות להשתמש באינספור כלים יעילים ואיכותיים של עולם האינטרנט, כולל תכנים וויזואליים, אמצעים שונים להיקשרות עם הלקוחות הפוטנציאליים ועוד. באופן כללי, המטרה העיקרית של קידום אורגני באמצעות הרשתות החברתיות היא קודם כל בעזרת בניית קהילה משותפת בין המותג לבין המשתמשים הקיימים או הפוטנציאליים שלו, זאת במטרה לעשות קידום יעיל ומוצלח בטווח הארוך ולהשיג את כל היעדים המקצועיים והכספיים שלו תוך הזמן הקצר ביותר. אין לזלזל גם באפשרויות המגוונות של הכלים הממומנים המאפשרים ליצור את המודעות הממוקדות ביותר ולגייס לקוחות על בסיס פילוח דמוגרפי חכם ומתקדם.

הקשר בין בניית אתרים לבין קידום אורגני

כאשר מביטים על המכלול השלם של קידום אורגני, חשוב מאוד לזכור שהבסיס הראשוני והחשוב ביותר של העניין זה בניית אתרים איכותיים שיאפשרו לרכז את כל הערך האינטרנטי במקום אחד. במילים אחרות, שיווק ברשתות החברתיות צריך להיות מתועל בסופו של דבר למקור חיצוני – שזה האתר האישי של החברה או של המותג המדובר. חשוב מאוד שתהיה אחדות בין האתר לבין המקורות האחרים של בית העסק, העמודים השונים המנוהלים על ידי המקדמים או המקדם של האתר.

טעויות נפוצות של מקדמי אתרים עצמאיים

בתחילת תהליך קידום אורגני, חשוב מאוד לגבש תוכנית עבודה מאוד ברורה ומסודרת, בכדי שבכל רגע נתון אפשר יהיה למצוא את הדרכים האולטימטיביות להשגת המטרות הספציפיות, בטווח הקצר והארוך כאחד, ולעשות זאת באופן שישמור על האינטרסים של הלקוח. כאשר אין תכנית מגובשת, עשוי להיווצר מצב שהמקדם פשוט לא יודע מה לעשות על מנת לקדם את העניינים. חשוב מאוד להקדיש משקל שווה לכל המרכיבים הבאים:

  • בניית אתרים
  • יצירת תוכן לאתר
  • יצירת תכנים איכותיים וייחודיים לרשתות החברתיות החשובות
  • ניהול קשרים עם הלקוחות בפלטפורמות השונות
  • יצירת קישורים חיצוניים לתכני האתר
  • קמפיינים ממומנים

כאשר כל המרכיבים של קידום אורגני מתחברים יחדיו ושומרים על אחדות זו לאורך פרקי זמן ארוכים,  ניתן להשיג את המטרות האולטימטיביות, שזה צמיחה של המכירות וההכנסות של בית העסק.

המאמר נכתב ע״י אורי מינץ – שיווק דיגיטלי לעסקים