קבלן ירושלמי ידוע לא דיווח לרשות המסים על מליונים. הפשרה: תשלום כופר של 68,000 שח בלבד



על רקע פרשת בר רפאלי ונושא סוגיית הדיווח ותשלום המיסים בתיקים גדולים, קבלן פיתוח ירושלמי ותיק שלא הגיש דוחות לרשויות המס 5 שנים בהיקפים של מיליונים, הצליח להגיע לפשרה עם רשות המיסים לפיו ישלם כופר של 68,000 ₪ בלבד על העבירה

בחמישי האחרון, הגיעה לסיומה פרשיית מיסוי מסובכת וארוכה, במסגרתה נפתח על ידי המחלקה הפלילית ברשות המיסים בירושלים הליך פלילי כנגד קבלן פיתוח ותיק בגין אי הגשת דוחות כספיים בין השנים 2009-2013 ואי דיווח על הכנסות בשווי של כ- 8,000,000 ₪ בשנים אלה.

ההליך, שהתנהל באופן חריג במשך מספר שנים, כלל מגוון של היבטים כלכליים ומשפטיים בגללן נמשך המשא ומתן זמן רב, זאת במקביל להליך המשפטי בבית משפט השלום בירושלים בפני השופט ירון מינטקביץ, שם אף הצהירו נציגי רשות המיסים כי הם דורשים עונש מאסר בפועל משמעותי של בין שנתיים לשלוש שנים, בנוסף לקנסות הכספיים.

ההליך המשפטי הסתיים לאחרונה לאור הסדר לפיו סוכם כי כנגד תשלום קנס של  25,500 ₪ וכן כופר של 68,000 ₪  בלבד יסגר התיק כנגד הנאשמים.

בשבוע שעבר, ולאחר שהנאשמים שילמו את הקנס והכופר, הודיע עו"ד קמיל עטיה, מנהל המחלקה הפיסיקאלית בפרקליטות המדינה לבית המשפט, כי החליט לעכב ההליכים הפליליים נגד הנאשמים. ביום חמישי האחרון, 3/1/2019  החליט בית המשפט לסגור את התיק נגד הנאשמים.

עו"ד אדם פרומקין, שייצג את הנאשמים בהליך ציין: "על אף שמדובר בהליך מורכב הן לאור כמות האישומים והן לאור היקפי ההכנסות שלא דווחו, הסתיים לבסוף בהסדר מצוין מבחינת הנאשמים.

תיק זה מהווה דוגמא שגם בתיקים מורכבים בהיקפים של מיליוני שקלים ניתן במו"מ להגיע לתוצאה של המרת האישומים בתשלום כופר וסגירת התיק".

עוד הוסיף עו"ד פרומקין, כי "העבודה המקצועית שהושקעה בתיק במשך למעלה משלוש שנים, הביאה בסיכומו של דבר להסדר לפיו כתב האישום החמור יומר בתשלום כופר והתיק יסגר ללא הרשעה וללא ענישה נוספת, וזאת על אף שלא היתה מחלוקת ביחס לעובדות כתב האישום החמור שהוגש".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה