חינם לתושבי ירושלים?



ראש עיריית ירושלים משה ליאון בכנס ה-40 למכון ירושלים: "בקרוב תהיה חניה

"החניה תהיה השנה חינם לתושבי ירושלים,  ואני רוצה להסביר למה זאת לא הבטחה פופוליסטית: אני לא מדבר על חניה ליום שלם,  אלא מישהו שמגיע לעשות קניות וצריך לשלם עם הפנגו את השעה הראשונה והשניה זה לא הגיוני ולא חכם. יכול להיות ששבעה שקלים לשעה לא משפיע על כולם אבל יש גם כאלה שכן ולכן הנחתי את מנכ"ל העיריה לתקציב של 2019 בין שעה לשעתיים חינם לתושבים".

הדברים נאמרו כחלק מכנס שערכו במכון ירושלים למחקרי מדיניות ובו ציינו 40 שנה להיווסדו של המכון.

ליאון על עבודת WeWork בשבת בירושלים: "זה לא חילול שבת בפרהסיה, אין לי בעיה עם זה, מצידי שכל העיר תהיה מלאה במתחמי WeWork"

על מזרח ירושלים: "ביום ירושלים האחרון החליטה הממשלה להשקיע 2 מיליארד שקל במזרח העיר. אך זה לא חכמה רק לתקצב אלא על מה להוציא. יש פיגור רציני מאוד ממש לא אנושי בכל מה שקשור לתשתיות ולשירותים. אני באמת מתכוון להכנס לנושא הזה ולצמצם את הפערים באופן מוחלט. הרי לא יכולים לבוא ולהגיד אנחנו בעד ירושלים מאוחדת ולאחד מזרח ומערב אבל להזניח את הצד המזרחי. ניתנו לנו הכלים ועכשיו רק צריך להשתמש בהם.

עבדתי הרבה עם מנהיגי מזרח ירושלים, יש עם מי לדבר, יש עם מי לעבוד, כשאתה רוצה לסלול כביש אז יש שם הרבה עבודה אבל צריך לבצע את זה ולא להישבר".

על ההגירה השלילית:  "אם ההגירה השלילית תצטמצם לאפס אני אהיה הכי מאושר בחיים, אני חושב שזה בידיי ואני מסוגל לעשות את זה. צריך לבנות ולעודד את הצעירים לגור כאן. אני חושב שאני מסוגל לעשות את זה ואני אעשה את כל המאמצים לעשות את זה".

הכנס התקיים בנוכחותם של ראש העיר – משה ליאון, השר לירושלים ולמורשת – זאב אלקין, ראשת עיריית בית שמש – עליזה בלוך ואישי ציבור נוספים.

הכנס עסק בסוגיות הבוערות המעסיקות את בירת ישראל וביניהם: עתידה של מזרח ירושלים והמגמות הצפויות באיזור, ההשפעה של הרכבת על כלכלת ותעסוקת בבירה והמצב החברתי בעיר – כיצד ניתן ליצור חברה משותפת על אף הפערים הדרמטיים בין האוכלוסיות.

תמונה: דניאל שטרית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה