גזר דינו של ניצב (בדימוס) ניסו שחם: 240 שעות של עבודות שירות



בית משפט השלום בתל אביב קבע את עונשו של הניצב שהורשע במעשה מגונה: 240 שעות. בית המשפט אישר עיכוב ביצוע של 45 יום לבקשת הפרקליטות. שחם זוכה מרוב האישומים נגדו. מח"ש ושחם הודיעו כי יגישו ערעור

בית משפט השלום בתל אביב גזר הבוקר (שני) עונש של 240 שעות של שירות למען הציבור על ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע בביצוע מעשה מגונה בשוטרת ובהפרת אמונים. השופט בני שגיא נענה לבקשת הפרקליטות, המעוניינת לערער על העונש, והורה על עיכוב ביצוע של 45 ימים.

בגזר הדין כתב השופט שגיא: "בבואי לקבוע את העונש המתאים לנאשם, נתתי משקל לנתונים הבאים: תרומתו המשמעותית לציבור במסגרת שירותו רב השנים במשטרה, והפער בין האופן בו החלה החקירה לבין שיוחס לנאשם בכתב האישום, והפער בין שיוחס לנאשם בכתבם האישום לבין הרשעתו. אין ספק כי הפערים האמורים הם פערים דרמטיים, ומבלי להיכנס בשלב זה למקור של אותם פערים, ברור כי יש ליתן להם ביטוי בענישה. הנאשם התמודד במספר רב של חזיתות, התעמת עם טענות חמורות, הצטייר בעיני הציבור כמי שכופה עצמו באופן סדרתי על נשים או כמי שפעל בניגוד עניינים קבוע, ובסופו של יום, עומדת על הפרק כיום הרשעה במעשה פלילי אחד, באירוע נקודתי".

על פיטוריו של שחם מהמשטרה כתב השופט: "גם אם ניתן לומר שהפיטורים הם פועל יוצא של מעשים שביצע, לא מן הנמנע כי במקרה דנן, וככל שמלכתחילה החקירה וכתב האישום היו משקפים את הפרשיה השישית בלבד, לא הייתה ננקטת כלפי הנאשם סנקציית הפיטורים".

מח"ש ביקשה לגזור על שחם עד שישה חודשי עבודות שירות. עו״ד רונן יצחק המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה מסר בתגובה: ״העובדות מגלות כי ניצב (בדימוס) ניסו שחם, במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל יצר קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני, עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות אליו; ולמרות קשרים אלה, הוא לא נמנע מטיפול בענייניהן המקצועיים והאישיים, תוך הסתרת הקשרים האינטימיים. 

"המחלקה לחקירות שוטרים סברה כי התנהגותו הסדרתית, כקצין בכיר במשטרת ישראל, שפעל בניגוד להוראות ולכללים המחייבים קצין בדרגתו, מגבשת עבירת הפרת אמונים הפוגעת בציבור, בצד עבירת המין שבה הורשע, וביקשה לעכב את ביצוע העונש לצורך הגשת ערעור״.

צילום: פלאש 90 / מרים אלסטר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה