מחאת העובדים הסוציאליים: מאות מפגינים חסמו את הכניסה לירושלים



המפגינים מוחים בעקבות מקרי האלימות נגדם ועל תנאי ההעסקה. ההפגנה מתקיימת בעיצומה של שביתה בשירותי הרווחה במרחב ירושלים, שעליה הכריז איגוד העובדים הסוציאליים. שיבושי תנועה ליד גשר המיתרים. המשטרה: "השוטרים נמצאים במקום ופועלים על מנת לאפשר הזרמתה של התנועה. עקב השיבושים, ישנם עומסי תנועה"

הבוקר (א') כ-300 עובדי רווחה חוסמים לסירוגין את רחבת גשר המיתרים בכניסה לירושלים. המפגינים נשאו שלטים שלטים שעליהם כתוב "תתעורר, דמנו לא הפקר", "די למריחה טפלו ברווחה", "עוסות סוף לאלימות" ו "יש אלימות אין רווחה". 

בהודעת האיגוד נמסר "גם היום תושבת חלק מהפעילות כאשר הפעם מדובר על השירותים באזור מרחב ירושלים. "בעקבות המשך ההתעלמות של שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ ממשבר העובדים הסוציאליים, איגוד העובדים הסוציאליים מודיע על השבתת כל שירותי הרווחה ביום ראשון במרחב ירושלים,  מהר חברון בדרום עד מטה בנימין בצפון, מים המלח עד מטה יהודה ובית שמש במערב".


ההפגנה מתקיימת בעיצומה של שביתה בשירותי הרווחה במרחב ירושלים, שעליה הכריז איגוד העובדים הסוציאליים. במסגרת ההשבתה בין היתר אין קבלת קהל של עובדים סוציאליים ובמחלקות הרווחה ברשויות המקומיות. כמו כן, שובתים העובדים הסוציאליים במשרד החינוך, בביטוח הלאומי ובמערכת הבריאות. ענבל חרמוני יו"ר האיגוד: "מצבם של השירותים החברתיים בישראל פוגעני ומסוכן, לנו העובדות/ים וגם לפונים ומקבלי השירות".

דרישות העובדים הסוציאליים כוללות אבטחה בכל שעות קבלת הקהל ועל ידי מאבטחים בעלי הכשרה רלוונטית וכן עמדת בידוק ביטחוני מסודרת ונוהלי בידוק קפדניים בלשכות הרווחה, דלתות משוריינות, מצלמות אבטחה ואינטרקום, דלתות מילוט, לחצני מצוקה המחוברים למוקד חירום פעיל, מימון אבטחה מקיפה ואישית גם מחוץ למקום העבודה. כמו כן העובדים דורשים לשפר את תנאי ההעסקה שלהם באופן שיאפשר לאייש את התקנים הקיימים.

מדוברות משטרת ירושלים נמסר:כמה מאות מפגינים בכניסה לירושלים סמוך לגשר המיתרים ומשבשים לסירוגין את התנועה. השוטרים נמצאים במקום ופועלים על מנת לאפשר הזרמתה של התנועה. עקב השיבושים, ישנם עומסי תנועה במקום ומומלץ לנהגים בשלב זה לבחור בדרכים חלופיות.

תמונה: דוברות המשטרה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה