שימו את העסק המקומי שלכם על המפה (של גוגל)



בימים שבהם חיפוש אחר בית עסק מתחיל בשאילתה למנוע החיפוש גוגל, חשוב שכל בעל עסק מקומי יופיע בדפי התוצאות הרלוונטיים ללקוחותיו. Google My Business הוא כלי מצוין להשגת מטרה זו, אז אם אתם בעלי אתרים של עסקים מקומיים, כדאי שתבינו איך להשתמש בו נכון

 

ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות משנות את הדרך שבה אנשים מוצאים מידע ומבצעים רכישות. כאשר אנחנו מחפשים למשל פיצרייה קרובה למקום שבו אנחנו נמצאים, חיפוש מהיר בגוגל יציג בפנינו מבחר אפשרויות הנמצאות בסביבה, כולל שעות פתיחה, המלצות ופרטים נוספים על העסקים הללו. כך אנחנו יכולים לבחור בצורה חכמה יותר את הפיצרייה שבה נאכל את ארוחת הערב שלנו.

אז כיצד זה עובד? מיהם העסקים המקומיים שיזכו להופיע במיקום בולט בתוצאות החיפוש לביטוי "פיצרייה באזור שלי"? ומי מהם יוצג כך שימשוך קהל רב אל שעריו? על כל אלו נסביר במאמר זה.

Google My Business הוא שירות מבית ענקית החיפוש גוגל המאפשר לעסקים שלהם מיקומים פיזיים (ולא וירטואליים בלבד) ליצור לעצמם כרטיס עסק הכולל מיקום גיאוגרפי על מפת גוגל וכן מגוון פריטי מידע ומדיה המתארים את בית העסק. שימוש נכון בכלי זה יעניק לעסק חשיפה נוספת בתוצאות החיפוש, מעבר לחשיפה האורגנית של אתר האינטרנט שלו, ואף עשוי להביא אליו לקוחות חדשים. כרטיס עסק תקין ומדויק יתרום למאמצי קידום האתר ויקל על הגולשים למצוא את העסק הן באינטרנט הן בעולם האמיתי.

בשלב הראשון יש לפתוח כרטיס עסק בממשק של גוגל ולאמת את בעלותכם על העסק. לאחר מכן תוכלו להוסיף לכרטיס מידע רב לבחירתכם ובהתאם לסוג השירות או המוצר שאתם מוכרים. הנה כמה מפריטי המידע שמומלץ לכלול בכרטיס העסק שלכם:

כתובת מדויקת של העסק הממשי (תופיע במפות גוגל וגם בווייז ותוצג לגולשים הנמצאים בקרבת העסק ומחפשים את השירות או המוצר שמוכר העסק)

תיאור העסק ותיאור המוצרים או השירותים שהעסק מוכר

קטגוריה עסקית שאליה משתייך העסק (מכון כושר, פיצרייה, עורך דין וכו')

כתובת URL של אתר האינטרנט של העסק

מספר טלפון

שעות פתיחה

תפריט (במקרה שמדובר בעסק בתחום המזון)

תמונות וקבצי וידאו (מקוריים בלבד, לא ממאגרי תמונות)

מבצעים והצעות מיוחדות (ניתן להוסיף ולהסיר בכל עת)

פוסטים באתר שברצונכם לפרסם (ניתן להחליף בכל עת)

שאלות ותשובות נפוצות

תגובות והצבעות גולשים (תצטרכו לבקש מלקוחותיכם להשאיר את חוות דעתם וגם להגיב על תגובות חיוביות או שליליות שהושארו בכרטיס העסק)

מענה לשאלות גולשים (כדאי לספק מענה מהיר ומועיל)

זכרו כי כרטיס העסק שלכם בגוגל פתוח לעריכה מצד הגולשים. לא רק שהם יכולים לכתוב ביקורות על העסק ולענות על שאלות לגביו, כפי שכבר הזכרנו קודם, אלא הם יכולים גם להוסיף פריטי מידע כגון שעות פתיחה, מספר טלפון וכל מידע אחר שלא העליתם בעצמכם לכרטיס. על כן חשוב מאוד להכניס כמה שיותר מידע בעצמכם ולעקוב אחר כרטיס העסק שלכם באופן שוטף על מנת לוודא שלא נשתל בו מידע כוזב או מוטעה.

אז בין אם אתם בעלי אתר אינטרנט ובין אם אתם מקדמי אתרים, חשוב מאוד שתתייחסו לאפשרויות הגלומות בקידום באמצעות Google My Business. קידום אתר של עסק מקומי יקבל חיזוק משימוש נכון בכלי החינמי הזה של גוגל, ומבחינתכם, מדובר במאמץ לא גדול במיוחד. ואם אתם רוצים ללמוד על כלים נוספים שיעזרו לכם לקדם עסק מקומי בגוגל, אתם מוזמנים להצטרף למחזור הבא של לימודי קידום אתרים ולהרחיב את ידיעותיכם בתחום מרתק זה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה