מחאת עובדי תעשיית מלט הר טוב ממשיכה: חוסמים את הכניסה לירושלים



הבוקר עובדי מלט הר טוב חסמו את הכניסה לירושלים באזור שער הגיא במחאה על יבוא של מלט זול מטורקיה ומיוון. במשטרה מציינים:"לא נאפשר חסימתם של צירי תנועה המוגדרים כעורק ראשי במדינת ישראל, כ-39 מפגינים עוכבו לתחנת המשטרה"

החל משעות הבוקר חסמו כמה עשרות מפגינים את כביש ירושלים-ת"א באזור שער הגיא וחלקם פיזרו על הכביש שקי מלט שפגעו בתנועת הרכבים והאטה אותם באופן משמעותי במחאה על יבוא של מלט זול מטורקיה ומיוון. לטענת העובדים, יבוא בהיצף משמעותו שהמלט נמכר בישראל במחיר הנמוך מהמחיר במדינת הייצור - מהלך שאינו חוקי ופוגע בתעשייה הישראלית.


עובדי מלט הר טוב מפגינים בקריאה לשרי האוצר והכלכלה, משה כחלון ואלי כהן, להטיל מס על מלט מיובא - שיגן על הייצור המקומי. במלט הר טוב מועסקים כ-120 עובדים ואם היבוא בתנאים הנוכחיים ימשך - המפעל צפוי להיסגר ורוב העובדים יפוטרו.

שוטרי אגף התנועה הכווינו התנועה במקום ופעלו להזרמתה, ושוטרים נוספים שפעלו אל מול המפגינים והפרת הסדר שנוצרה במקום עיכבו לתחנת המשטרה כ -39 מהם. מפגין נוסף נעצר לאחר שלא נשמע להוראות השוטרים ופיזר שק מלט על הכביש.

הכביש פתוח לתנועה.

במשטרה מציינים, משטרת ישראל לא תאפשר חסימתם של צירי תנועה המוגדרים כעורק ראשי במדינת ישראל, שכן חסימה שכזו פוגעת באופן ישיר בעשרות אלפי אזרחים המנהלים את שגרת חייהם.

עוד מציינים, כבכל מחאה, המשטרה פועלת לאזן בין חופש הביטוי והמחאה לבין הפגיעה בציבור.
כזכור, גם ביום ראשון הפגינו עובדי מלא הר טוב בכניסה לירושלים, ושיבשו את הגישה לבירה במשך דקות ארוכות לאחר ששפכו על הכביש כ-4 טון של מלט.


תמונות ווידיאו: דוברות המשטרה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה