תאילנד שלא הכרתם – היעדים הפחות מתויירים בתאילנד



תאילנד היא בין המדינות המתויירות ביותר בעולם, ואין זה מפתיע. חופיה מרהיבים ביופיים, התרבות שלה מרתקת והנופים עוצרי נשימה.

 

הטיסות לתאילנד מלאות בתיירים המגיעים אליה ובוחרים לבקר באתרים המוכרים והאהובים, הערים הראשיות והאיים. במאמר זה, אנו נציג את תאילנד האחרת. זו שאינה מוכרת ואינה עמוסה במבקרים אך מדהימה ביופייה ושומרת על האותנטיות התאילנדית המיוחדת.

האי קו ליפה (Ko Lipe)

אי הממוקם בדרום תאילנד לחוף ים האנדמן והאוכלוסיה העיקרית בו היא צוענית. אי זה הוא ביתם של מגוון זני דגים נפלאים ובשילוב עם חופיו הלבנים ומימיו הצלולים הוא מהווה אתר צלילה ושנורקלינג מושלם. ההגעה לאי הינה באמצעות סירות ומעבורות כאשר תדירות ההגעה תלויה בעונה. ההתניידות בתוך האי היא רגלית או באמצעות סירה ואין בו תנועת כלי רכב או קטנועים.

איסן (Isan)

חבל הארץ הגדול ביותר של תאילנד הממוקם בצפון מזרח המדינה. מרבית האזור הוא כפרי ומתנהל בקצב חיים אחר, רגוע יותר. הנופים בו נפלאים וכוללים את נהר המקונג, מפלים ענקיים ויערות גשם עצומים. באזור איסן מספר אטרקציות שכדאי לבקר בהן. העיקריות שבהן הן: מקדשי פימאיי (Prasat Hin Phimai) העשויים חמר ומוקדשים לדת ההינדית ולבודהיזם. ארכיטקטורת המקדשים מרשימה ובתוכם תחריטי קיר מיוחדים.

הפארק הלאומי קאו יאי (Khao Yai) השני בגודלו בתאילנד. הפארק הוא יער גשם המשמש כבית למאות זני ציפורים ובעלי חיים שונים כגון: פילים, קופים, דובים, חזירי בר ועוד. בנוסף יש בו אלפי זני צמחים עוצרי נשימה ביופיים. בשטחו זורם נהר ובשטח הפארק מפלים גבוהים ועצומים. מומלץ לערוך סיור בשטח הפארק בליווי מדריך.

מחוז פצ'בורי (Phetchaburi)

ממוקם במרחק מאה ושלושים קילומטרים מבנגקוק. בשטח המחוז מערות גדולות ומרשימות אשר מומלץ מאוד לבקר בהן ולחקור אותן מכיוון שלכל אחת מהן קסם מיוחד משלה. לדוגמה: במערת נטיפים אחת מוצגים מבחר פסלי בודהה ובמרכז מערה אחרת צומח עץ עצום ועתיק יומין. בנוסף, בשטח המחוז מספר מקדשים יפים ומיוחדים.

 

ארמון הקיץ באנג פאין (Bang Pa-In)

ממוקם כשישים קילומטרים צפונית לבנגקוק, על גדות נהר הצ'אופראיה. ארמון הקיץ של מלכי תאילנד, יפהפה ומרהיב, ממוקם על שטח עצום של גנים פורחים ומטופחים, מדשאות ענק, בריכות נוי וגשרים. ניתן לשכור במקום רכב חשמלי ולטייל בתוך שטח הארמון.

העיר איותאיה (Ayuthaya)

נמצאת במרחק של כשמונים וחמישה קילומטרים צפונית לבנגקוק. בעבר הרחוק הייתה בירת תאילנד ובשטחה יותר מארבע מאות מקדשים ופסלי בודהה מרשימים אשר רובם מרוכזים באתר העתיקות איותאיה (Ayuthaya Historical Park). בין המבנים הידועים ביותר באיותאיה נמצא את מנזר וויאהן מונגקון בופיט (Wihaan Mongkhon Bophit) שבתוכו פסל הבודהה בין הגדולים בתאילנד, מקדש וואט פרה סי סאנפט (Wat Phra Si Sanphet) שהוא סמלה העיקרי של העיר, מקדש וואט פרה מאהאתאט (Wat Phra Mahathat) שבתוכו פסל ראש של בודהה סבוך בין שורשי עץ ומקדש וואט פאנאן צ'אנג (Wat Phanan Choeng) שבתוכו פסל בודהה שגובהו תשעה עשר מטרים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה