סטארט אפ בחינוך



משרד החינוך מטפח מורים סטרטפיסטים

משרד החינוך מציג  40 מיזמי היי-טק חינוכיים שגובשו במסגרת מיזם ייחודי 'Edstart' כחלק מהתכנית המערכתית שלו המערכתית לקידום חדשנות טכנולוגית בקרב אנשי חינוך. 'Edstart'. היא חממה טכנולוגית חדשנית הפועלת לאיתורם של מיזמים טכנולוגיים חינוכיים פורצי דרך. התכנית פועלת בשיתוף 'ישראל דיגיטלית' במשרד לשוויון חברתי, עמותת 'תעשיידע' ו'האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות' (IATI).  

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: חדשנות ויזמות הם אחד מהנדבכים המרכזיים שמקדמת היום מערכת החינוך. לצד בינוי מרחבי למידה חדשים ושינוי הפדגוגיה, המשרד פועל להעניק למורים כלים טכנולוגיים לפיתוח של רעיונות חינוכיים, מתוך תפיסה שמכירה ושואבת מהידע והניסיון העשיר שנצבר בשדה החינוכי.  התלמידים אף הם מהווים נדבך משמעותי בתוך המערך של פיתוח חדשנות. הם חיים את הטכנולוגיה, ואין ספק שהם יכולים לתרום רבות לשינוי סביבת הלימוד. ריבוי של אינטליגנציות ושילוב של ידע עשיר ומגוון ייצרו בסופו של דבר מערכת חכמה יותר, מתוחכמת יותר ומתקדמת יותר. התכנית 'Edstart' הנה יוזמה חדשנית שאנחנו מוציאים לדרך בהקשר זה ושואפים להרחיב לעוד תחומי דעת וחינוך נוספים.

במסגרת התכנית אנשי חינוך יזמים (מורים, יועצים, מנהלים, אנשי מחלקת חינוך, אנשי מטה) שמחזיקים בפיתוח חינוכי- טכנולוגי בעל פוטנציאל להיות פורץ דרך ומחולל שינוי בבית הספר ו/או ברשות המקומית ו/או בקהילה יזכו בחבילת כלים רחבה ומותאמת אישית הכוללת; ליווי של מנטורים בכירים מתעשיית ההיי-טק, תמיכה של צוות מקצועי (מהנדס תוכנה/גרפיקאי/מנתח מערכות ועוד), סדנאות מקצועיות בשיתוף גורמי חינוך מובילים ומסגרת קהילתית תומכת.

ייחודיותה של התכנית טמונה בחבילת הליווי הייעודית שנתפרה לה ונועדה לקדם יזמות הצומחת מהשטח ונשענת על ניסיונם המוצק של אנשי חינוך הפועלים יום יום בשדה החינוכי. שנית, היא פועלת בשיתוף הגורמים המקצועיים בתעשיית ההיי-טק ומתוך המשרד הנחשפים ליוזמות לאורך התהליך היזמי ונותנים את המשוב המקצועי שלהם מנקודת מבט מערכתית רחבה. שלישית, התכנית מספקת בסופו של יום פתרונות חינוכיים מתקדמים שיכולים להיות מוטמעים בחזרה בתוך המערכת לטובתם של כלל התלמידים והחברה האזרחית כולה. 

להן הצצה למעט בין המון פרויקטים שנחשפו לאחרונה בטקס סיום המחזור הראשון של התכנית:

'מה טעים'

מערכת "שיעור מה טעים" נועדה להעלות את נושא התזונה במסגרת הפסקת האוכל באמצעות הומור ומתן משוב ואיסוף נתונים בשקיפות מול התלמידים. המערכת בנויה משני רכיבים: איסוף נתונים ומצגת הכוונה.

האפליקציה מעניקה משוב משעשע וקוהרנטי לקידום מודעות התזונה לילדים בכיתות א' עד ג' באמצעות מצגות וכוללת 30 מיני מערכי שיעור הכוללים:   משחקים, שעשועוני ידע ופעילויות מגוונות המקדמות ורותמות את התלמידים בנושא תזונה נכונה.

'תזוזו'

אפליקציה שמאפשרת תיעוד רב שנתי ומידי של הישגי התלמידים  בשעורי החינוך הגופני. בנוסף, מפנה זמן למורים לחנ"ג במהלך השיעור ומהווה ממשק תקשורת בין המורה לתלמיד ומעודד פעילות גופנית אחרי שעות הלימודים. החזון הוא לגרום לתלמידים להיות פעילים זמן רב יותר וליהנות מהפעילות הגופנית ."תזוזו" עתידה להחליף את היומן הידני ולהתממשק עם המערכות הדיגיטליות הקיימות היום ולאפשר לתלמידים שקיפות וגישה לנתוניהם בכל רגע נתון.

Anglaland

 אפליקציה למטרת לימודי השפה האנגלית דרך משחקים עם אפשרות להתאים את התוכן הנלמד לרמת הכיתה ותלמידים. מאפשרת חיווי  וניטור על רמת ההשתתפות וההתקדמות של כל תלמיד.

Labrador

אפליקציה המלווה את שיעורי החקר במדעים המתקיימים במעבדה. תחילה האפליקציה מיועדת לתלמידי חט"ב. התלמידים מקבלים הנחיות לקיום הניסוי דרך הסמארטפון, מזינים תוצאות המעובדות לתצורה גראפית המציגה את כל תוצאות הכיתה בזמן אמת. נועדה להקל על המורה את תהליך ניהול המעבדה והוראת החקר ולהפוך את חווית החקר לחווייתית ושיתופית יותר. אפליקציית "לאברדור" מאפשרת בניית קהילה סביב מעבדות חקר, הוראה דיפרנציאלית וכן קיום ניסויים מחוץ למעבדה. בשלב זה מתקיים פיילוט לבחינת הצורך העולה מן התנסות בפועל.

זוויות – "רואים כל ילד/ה"

פלטפורמה טכנולוגית המסייעת לצוות החינוכי "לראות" כל ילד/ה.  המערכת המופעלת ממחשבים ו/או טלפונים חכמים מאפשרת לאנשי הצוות ליצור במשותף תמונת מצב תפקודית הוליסטית, מעודכנת עבור כל ילד/ה. המערכת מאפשרת להביא לידי ביטוי את זווית הראיה של הילד, ההורים וכלל הצוות החינוכי כחלק מתהליך ההערכה. באמצעות המערכת ניתן לתעד אירועים חשובים בעת התרחשותם, לבצע תצפית ולשמור קבצים רלוונטיים לילד/ה בתיק אישי מאובטח. המיזם ממשיך לשלב ההטמעה וניסוי שטח בשנת הלימודים תשע"ט.

אילוסטרציה: פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה