מה חשוב לדעת על מערכת בקרת טמפרטורה?



חום או קור עלולים לגרום לנזקים של ממש לפריטים רבים. בפרט רגישים לשינויי טמפרטורה מיני מזונות שונים (בשר, חלב ומוצריו, דגים ועוד), תרופות, ציוד אלקטרוני רגיש וישנם עוד פריטים שכאלה – מאחר שטמפרטורה חריגה עלולה לגרום תוך זמן קצר לנזק בלתי הפיך ולפגיעה כלכלית משמעותית, נדרשת התקנת מערכת בקרת טמפרטורה בכל מקום שכזה, כך שאם ישנה בעיה תוכלו לדעת עליה בהקדם האפשרי ולטפל בה לפני שהיא מחמירה ופוגעת בעסק באופן קשה במיוחד.

 

כיצד פועלת מערכת לבקרת טמפרטורה?

מערכות בקרת טמפרטורה מנטרות את הטמפרטורה בחלל שבו הן מותקנות – בין אם זהו חדר קירור, חדר הקפאה, חדר שרתי מחשב, מעבדת אלקטרוניקה, מפעל תרופות וישנם עוד מקומות שזקוקים למערכת שכזו. הניטור מתרחש ברציפות, וכולל גם תיעוד מפורט של הטמפרטורה בכל נקודת זמן – תיעוד אשר נדרש לעתים כחלק מהתנאים לקבלת רישיון עסק ובמקרים אחרים נועד לאפשר לבעלי העסק לוודא שהמערכות השונות פועלות באופן תקין לחלוטין.

בנוסף מספקת מערכת בקרת טמפרטורה התראה מידית בכל מצב שבו הטמפרטורה בחלל חורגת מהטווח שהוגדר כתקין. ההתראה יכולה להישלח במייל או ב-SMS, בהתאם להגדרות המערכת ולרצונו של הלקוח, ובמצבי חירום יש לה ערך רב.

תכונות חשובות עבור מערכת בקרת טמפרטורה

על מנת שמערכת בקרת הטמפרטורה תפעל באופן מותאם לצרכים שלכם מומלץ לבחור אותה באופן מושכל, ובפרט לשים לב לפרטים הבאים:

ראשית, כדאי שהניטור של הטמפרטורה יתבסס על חיישנים עצמאיים ולא על כאלה שתלויים במתקני חדר הקירור. שנית, כדאי לוודא שניתן להגדיר לכל חיישן טמפרטורה "נכונה" עבורו – בדרך זו תוכלו להציב חיישנים בשלל מיקומים ברחבי החלל.

עוד דגש הוא כמובן רמת הדיוק של מערכת בקרת הטמפרטורה. ההמלצה היא לא להתפשר על פחות מעשירית המעלה, ובפרט אם מדובר בחלל שמאוחסנים בו פריטים רגישים במיוחד, כאלה שכל חריגה ברמת החום, ולו הקלה ביותר, גורמת להם נזק של ממש. תכונה נוספת שמאפיינת מערכות מסוג זה היא האפשרות לקבוע את זמני הדגימות של הטמפרטורה.

בכל מקרה חשוב לוודא שישנה סוללת גיבוי, כך שהמערכת פועלת בכל מצב.

בקרת טמפרטורה אלחוטית

ישנן כמובן שלל מערכות בקרת טמפרטורה – כך למשל ישנן מערכות נייחות וגם מערכת בקרת טמפרטורה ניידת. עוד קטגוריה חשובה היא מערכות אלחוטיות, כלומר כאלה שמשדרות את הנתונים שהן מנטרות באמצעות Wi-Fi. רשת אלחוטית מאפשרת מקסימום גמישות תפעולית ועל כן נהנית מיתרון משמעותי.

סוג אחר הוא מערכות בקרה שמיועדות למשאיות ולמכולות שמבצעות הובלות בתנאים מבוקרים. במקרים אלה חלק מדרישות הרישוי למשאית הקירור הוא התקנת מערכת בקרת טמפרטורה כך שניתן יהיה לוודא שבכל רגע ורגע במהלך ההובלה הסחורה – לרוב מוצרי מזון רגישים דוגמת בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב – נשמרת בטמפרטורה הנכונה עבורה. במקרים אלה תיעוד הנתונים הוא חלק מהותי מהמערכת.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה