התפרצות החצבת: 838 חולים בירושלים



משרד הבריאות חשף את הנתונים החדשים על התפרצות המחלה. ירושלים מובילה בפער בכמות החולים, בעוד בגילאי 1-4 נרשם מספר מקרי ההידבקות הגדול ביותר. בבירה החלו במבצע חיסונים נרחב וכן נשלח מכתב מטעם עיריית ירושלים לגננות ולהורי ילדי הגנים על נקיטת אמצעים

מספרי חולי החצבת בירושלים מוסיף לעלות. מנתוני משרד הבריאות עולה כי ירושלים היא העיר שמובילה בפער  משאר הערים במספר מקרי ההידבקות. נכון להיום יש 838 חולי חצבת בעיר, רובם מהמגזר החרדי. מאז הגילוי הראשון של חולים במחלה בישראל הגיע מספרם ל-1,401.

בעקבות ההתפתחויות האחרונות הוחלט על שורה של צעדים במשרד הבריאות.  הוחלט על המשך מבצע החיסון למניעת חצבת בירושלים, כולל פתיחת כמה מתחנות טיפת החלב מ-8:00 בבוקר ועד ל-20:00 וכן בימי שישי, במהלך השבועיים הקרובים. מדובר בתחנות בשכונות חרדיות בירושלים וכן בבית שמש ובביתר עילית.  יתוגברו ניידות ייעודיות לחיסון האוכלוסייה, המאפשרות ביצוע חיסונים בתוך השכונות עצמן.

כמו כן, משרד הבריאות יאייש תוספת תקני אחיות במחוז ירושלים ויתגבר בכוח אדם נוסף, בהם סטודנטים וסטודנטיות לסיעוד, קהילות בהן יש שיעור התחסנות נמוך. עוד נמסר מהמשרד, כי כניסת מבקרים לא מחוסנים למחלקות רגישות בבתי החולים תוגבל. מדובר במחלקת פגים, טיפול נמרץ, אונקולוגיה, והמטו-אונקולוגיה. בכוונת המשרד גם לבחון הגבלת כניסות למוסדות חינוך למי שאינו מחוסן ועלול לסכן את האוכלוסייה.

בישיבת החירום דנו בהקדמת החיסון למניעת חצבת לגיל תשעה חודשים והחליטו שלא להוריד את גיל החיסון ולהשאירו כפי שהוא בגיל שנה. ההחלטה התקבלה מפאת יעילות החיסון המוגבלת בגיל הזה והצורך לחזור עליו בגיל שנה. זאת למעט מוקדי התפרצות ספציפיים שייקבעו בהתאם לשיקול הדעת של רופאי המחוזות במשרד הבריאות.


אתמול, מעיריית ירושלים נשלח מכתב להורים ולגננות על נקיטת אמצעי זהירות.

 

כזכור, בירושלים ביום חמישי שעבר תינוקת בת שנה וחצי נפטרה ממחלת החצבת, שככל הנראה נדבקה מהוריה. מדובר במקרה המוות הראשון בארץ ב-15 השנים האחרונות. 

 
תמונה: חן ליאופולד/ פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה