אלופת ליגת הקיץ של ירושלים: 'שימי גילה'



ביום שני האחרון התקיים רגע השיא של ליגת הקיץ. בגמר נפגשו הקבוצות "שימי גילה" ו"מעורב ירושלמי" ולאחר 37 דקות צמודות ומותחות הצליחה קבוצת "שימי גילה" לפתוח פער,לנצח בתוצאה 92-74 ולזכות במקום ה1 של ליגת הקיץ בעונת 2018

ליגת הקיץ של ירושלים בכדורסל הוקמה כיוזמה פרטית ע"י משה וייס. הליגה הוקמה מתוך ביקוש ודרישה של תושבי העיר ירושלים להקים ליגה לפי צרכיהם כדוגמת דקות משחק, מספר, הליגה הוקדמה בשם אהבת השופטים וכמות משחקים המשחק, ומטרתה לספק חווית משחק גבוהה, עבור קבוצות חובבניות ולשחקנים חצי מקצועיים.

המשחקים התקיימו במסגרת תחרותית ומהנה בתקופת חודשי הקיץ אשר כמעט ואין בהם פעילות לשחקנים. בליגה ישתתפו 12 קבוצות וכ- 180 שחקנים מכל הליגות השונות (מקומות עבודה, שכונות, בתי כנסת, איגוד הכדורסל ומגרשי האספלט). הפרוייקט החל כפיילוט בקיץ שעבר (בשיתוף עם העירייה) ונחל הצלחה גדולה ולאור כך בעונה החולפת הליגה התרחבה אך לצערנו העונה הסדירה התקיימה ללא תמיכת העירייה. הליגה התקיימה במשך 4 חודשים בחודשי הקיץ יוני-ספטמבר. המשחקים *התקיימו* במתנס רמות- בירושלים, כאשר כל משחק היה באורך מלא 40 דקות נטו, 2 שופטים, סיקור תקשורתי בפייסבוק, סטטיסטיקה קבוצתית ואישית ועוד. *כמו כן, לראשונה, התקיימו העונה סדרות פלייאוף.


ביום שני האחרון התקיים רגע השיא של הליגה, ערב הגמר של הקיץ באולם המיתולגי במלחה, נציין שהעירייה תרמה את האולם לטובת הגמר. במקום ה- 3 ,זכתה קבוצת "הולי מוזס" אשר גברה על קבוצת "מרלין מונרו" בתוצאה 66-55 כאשר את "הולי מוזס" מוליכים השחקניםאורן צאל עם 15 נקודות ורפאל בינימינוב (שגם נבחר לחמישיית העונה) עם 14 נקודות. את "מרלין מונרו" הוביל מתן ברוכיאן עם 18 נקודות (גם הוא נבחר לחמישיית העונה). במשחק הגמר התמודדו קבוצות "שימי גילה" ו"מעורב ירושלמי" ולאחר 37 דקות צמודות ומותחות הצליחה קבוצת שימי גילה לפתוח פער,לנצח בתוצאה 92-74 ולזכות במקום ה1 של ליגת הקיץ בעונת 2018. קלעו לגילה הראל אלקובי 33 נקודות ואופיר לוי 28 נקודות. לקבוצת מעורב ירושלמי קלעו דימה לבדב 23 ועידו טרבס 18. בתום המשחק נערך טקס הענקת פרסים וגביעים אותם תרמו הפועל ירושלים והשחקן הוותיק בליגה אבי בן לולו מקבוצת מעורב ירושלמי. קבוצת גילה אשר זכתה במקום ה1 קיבלה לרגל הזכייה שובר על סך 400 ש"ח למסעדת מוזס.


בנוסף זכו השחקנים במדליות אישיות ובכרטיסים למשחק של הפועל ירושלים בליגת האלופות. גם מקומות 3-2 זכו במדליות ובכרטיסים למשחק של הפועל ירושלים בליגת האלופות וכמובן שהוענקו פרסים אישיים לשחקנים המצטיינים, בניהם: , מקבוצת שימי גילה, זכה בפרס הmvp של הראל אלקובי הגמר כאשר נתן תצוגה בלתי נשכחת וקלע 33 נקודות ומשכך קיבל גביע ושובר על סך 70 ש"ח לחנות ראם ספורט. לחמישיית העונה זכו: , מתן ברוכיאן "ממרלין רפאל בינימינוב מ"הולי מוזס" , עידו טרבס ורון אברמובסקי , אופיר לוי מ"שימי גילה" מונרו" מ"מעורב ירושלמי". גם הם זכו בגביעים ושוברים לראם ספורט. באלוף השלשות זכה רפאל בינימינוב אשר קלע 15 שלשות מתוך 25. בתואר השחקן המצטיין ומלך הסלים של הליגה זכה אופיר לוי מ"שימי גילה" ובעקבות כך זכה בגביע ובשובר על סך 350 ש"ח לראם ספורט. תגובתו של מנהל הליגה משה וייס: "סיימנו עתה עונה שניה מהנה ומאתגרת של ליגת הקיץ. ליגה אשר הוקמה מתוך רצון אמיתי של הקבוצות לענות על צורך של שחקנים בעיר, אשר אין להם מסגרת אימונים במהלך חודשי הקיץ. הצלחנו להגדיל את הליגה העונה מ8 ל12 קבוצות על אף שהביקוש היה אף גבוה יותר, אך היה קושי כלכלי.

 

שילשנו את מספר המשחקים לקבוצות, כל קבוצה קיבלה חווית משחק אמיתית של 40 דקות נטו ושיפוט ברמה גבוהה. הקמנו דף פייסבוק שבו עדכנו תמונות, קליפים, כתבות סקרים ואף שידרנו מעל ל 15 משחקים בשידור חי ! ארגנו פרסים מתגמלים לקבוצות ולשחקנים המצטיינים ועל כך אנחנו רוצים להודות להפועל ירושלים שפירגנו לנו עם הפרסים. אנו מודים לעיריית ירושלים שתרמה לנו את אולם מלחה למשחק הגמר. אנחנו רוצים לפתוח בקרוב ליגה שתפעל במהלך חודשי החורף ומזמינים את כולם לבוא לקחת חלק בחוויה האדירה הזאת." עדכון אחרון: 37:16.

 

 

צילום: גלעד תדהר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה