חנות אינטרנטית, אפליקציה או גם וגם?



עסקים רבים תוהים על קנקנו של השיווק הדיגיטלי, על הנוכחות שלהם ברשת ועל הדרך הטובה ביותר לתקשר עם לקוחות בשנת 2018. כיום, כמעט לכל עסק יש אתר, ולעסקים רבים יש אתר רספונסיבי – אתר שמותאם לכל המכשירים ולכל המסכים, ומתאים את עצמו באופן אוטומטי למסך שדרכו מבוצעת הגלישה. חנות אינטרנטית בעלת אפשרות סליקה היא גם נפוצה, במידה ומדובר באופציה שמתאימה לעסק. עסקים מסוימים אף מגדילים ועושים ומפתחים לעצמם אפליקציה לחנות הוירטואלית שלהם. התשובה לשאלה "במה כדאי להשקיע?" תלויה במספר פרמטרים.

 

גודל העסק

ככל שהעסק גדול יותר, כך יש יותר טעם בהשקעה גם בחנות וירטואלית וגם באפליקציה לחנות. בראש ובראשונה, מדובר בהשקעה כלכלית משמעותית. פיתוח אפליקציה היא לרוב דבר יקר יותר מאשר חנות אינטרנטית רגילה, וכל עוד זוהי סוגיה, לעסקים קטנים פעמים רבות יהיה עדיף ללכת על חנות רגילה בלבד. חברות גדולות יותר יוכלו להרשות לעצמן להשקיע בשתי האפשרויות.

 

סוג העסק ומטרת הגלישה

אפליקציות משמשות לרוב יותר לפנאי מאשר לביצוע עסקאות רכישה. במידה והמטרה הראשית היא למכור מוצרים ושירותים, חנות אינטרנטית רגילה היא האופציה הטובה יותר, ושם מבוצעות רוב העסקאות באינטרנט. נוח מאוד לגלוש באתר ולברור את המוצרים, ובפרט כאשר מדובר באתר רספונסיבי, בהתחשב בכך שרוב הגלישה מבוצעת כיום מהמכשירים הניידים. במידה והמטרה הראשית היא לבנות פלטפורמה חברתית, שיתופית או למטרות של בידור ופנאי – יש יתרון לאפליקציה.

 

שיווק דיגיטלי

שיווק חנות אינטרנטית רגילה הוא קל ופשוט יותר מאשר שיווק אפליקציות. קל מאוד לסנכרן את הפרסום בפייסבוק ובגוגל עם החנות ולקדם אותה באופן אורגני וממומן כאחד. לכן, כאשר התקציב מוגבל יותר, עדיף לבחור בחנות, שממנה ניתן לרוב להפיק יותר מאשר מאפליקציה, הן מבחינת טראפיק והן מבחינת ביצוע רכישות ועסקאות.

 

מיתוג עסקי

אפליקציה לחנות ולעסק מהווה אמצעי מיתוג משמעותי לעסק, ולו רק מעצם כך שהיא קיימת. היא מדגישה את העדכניות ואת המודרניות של העסק או החברה ויוצרת פלטפורמה נוספת ליצירת תקשורת עם הלקוחות.

 

מהירות ונוחות גלישה

הגלישה באפליקציה היא לרוב מהירה יותר והממשק נוח ומינימליסטי, ותהליך הרכישה יותר ממוקד. מעבר לכך, ההגדרות של הגולש נשמרות, האפליקציה אינטראקטיבית, דינאמית ובעלת חווית גלישה משודרגת, לרבות אפשרות להעניק תמלוגים ופרסים לגולש.

 

השורה התחתונה

כל עוד הכוונה היא למכור וכמה שיותר, אין תחליף לחנות וירטואלית רגילה ומומלץ לבחור לכל הפחות גם באפשרות הזאת. את החנות קל יותר לשווק, ובפרט כאשר מדובר בשיווק אורגני בגוגל, והיא לרוב זולה יותר לעיצוב ולפיתוח. מצד שני, אפליקציות מוסיפות למיתוג העסק ומהוות פלטפורמה נוחה, מהירה וחווייתית לגלישה, והפופולאריות שלהן הולכת וגוברת. עסקים וחברות שיש בידם את התקציב להשקיע בשתי האפשרויות ויש להן סיבה לעשות זאת, בהחלט יכולים לבחור באופציה הזאת, כאשר הבסיס הוא עדיין החנות הקלאסית עצמה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה