"לוחמת": תערוכת מורשתה של הדס מלכא ז"ל



עיריית ירושלים מתכבדת לארח את התערוכה "לוחמת", להנצחת מורשתה של הדס מלכא ז"ל. התערוכה תיפתח במעמד ראש העיר ניר ברקת, נציגי מג"ב ירושלים, משרד הביטחון ומשרד החינוך ביום רביעי 3.10.18 כ"ד בתשרי התשע"ט בשעה 18:00, ותוצג עד סוף חודש נובמבר בבית נחמיה- מרכז עירוני להכנה לשירות משמעותי

"לוחמת", הינה תערוכה לזכרה של הדס שקמה ביוזמת הוריה, וזאת על מנת להאיר קווים לדמותה ולהפיץ את מורשתה שממשיכה לחיות גם אחריה. משפחתה של הדס מספרת כי היא התאפיינה בחריצות ובעשייה, והיוותה מודל לחיקוי והשראה בקרב הסובבים אותה. העוצמה, הפעלתנות, הרגישות, הנחישות והתעוזה היו חלק בלתי נפרד ממנה, כמו גם החיוך הרחב שלא ניתן היה לפספס.

התערוכה מציגה שני צירי זמן: ציר הזמן הראשון הוא הדרך שעברה הדס, החל מגיוסה לצבא ועד ליום נפילתה ומבוסס על טקסטים שהדס כתבה ושיתפה בדף הפייסבוק שלה. הציר השני מציג את הזמן מאותו המאורע ועד היום; והוא מבוסס על טקסטים וזיכרונות של חיילים ששירתו עימה ותחת פיקודה, כמו כן, של חברים ואנשים בהם היא נגעה. אסופות ההספדים מחולקות לפי חודשים, מיום נפילתה ועד היום.

הדס מלכא, בתם של דוד וגאולה מלכא, אחותם של תמיר, גיא, שקד, נטע וגפן, חירפה את נפשה על אדמת ירושלים אותה אהבה אהבת נפש, בעת שירותה הצבאי כלוחמת מג"ב, בשירות קבע. חייה נלקחו על ידי מחבל בשער שכם, בתאריך ה–16.06.17, כ"ב בסיוון ה'תשע"ז, והיא רק בת 23.

הדס התגייסה תחילה לחיל הים לתפקיד מנהלי, וזאת חרף רצונה העז לשרת כלוחמת במשמר הגבול. לאחר כ-7 חודשי מאבק והתעקשות, הצליחה הדס להחליף את המדים הבהירים במדים האפורים, ואת הכומתה הכחולה בזו הירוקה. בהמשך, הדס שירתה כלוחמת בפלוגת חליף שבירושלים ולאחר מכן יצאה לקורס מפקדים ופיקדה על טירונים בנים בפלוגת איתן שבעוטף ירושלים. לא עברה שנה משהשתחררה ממג"ב, כאשר החליטה לחתום קבע ולחזור לתפקידה, אשר הוביל אותה שוב לאדמת ירושלים.

הביקור בתערוכה ליחידים ולקבוצות פתוח בימים א' – ה' בין השעות 09:00 – 16:00 בתיאום מראש בלבד בטלפון 02-5468106, "בית נחמיה" רח' ישי 14, ירושלים

אוצרות התערוכה: ענבל מרילי ושרון ישראל.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה