35 שנות מאסר למחבל שדקר ופצע אנושות שוטרת



איימן כורד הורשע בשני ניסיונות רצח, לאחר שפצע שוטרת אנוש ושוטר נוסף בינוני לפני כשנתיים. הוא החליט לבצע פיגוע לאחר שבן דודו נורה למוות: "מות הקדושים קרא לי"

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 35 שנות מאסר על המחבל שדקר ופצע אנושות את השוטרת ציפי יעקוביאן בצווארה לפני שנתיים בפיגוע בשער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים. המחבל, איימן כורד, דקר את יעקוביאן וגרם לה נכות קשה, וכן פצע שוטר נוסף בצווארו. כמו כן פסק בית המשפט כי הנאשם יפצה את יעקוביאן ב-258 אלף שקלים ואת השוטר הנוסף ב-70 אלף שקלים.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו ב-2016, לאחר מותו של בן דודו באירוע ירי בחברון, גמלה בליבו של כורד החלטה לבצע פיגוע ולמות "מות קדושים". במסגרת החלטה זו כתב כורד בנייד שלו מספר צוואות המיועדות לבני ביתו בהן כתב הנאשם, בין היתר, את הדברים הבאים: "תסלחו לי ואל תבכו, ותדעו היטב שאני לא עוזב אתכם בגלל כעס. מות הקדושים קרא לי. אמי תסלחי לי. תאמינו באלוהים ותקברו אותי בבית קברות השהידים ליד אחי רמזי".


עוד כתב כורד: "אמי את ליבי, נשמתי וחיי, אל תבכי ואל תכעסי ותתפללי בשבילי למות מות קדושים, מה שאני רוצה שלא תבכי, אני רוצה שתעשו לי מסיבה, ואני רוצה לשמוע קולולו, תהיי בטוחה שאני לא עשיתי את המעשה הזה בגלל אף אחד אלא כי אני רוצה, אני חשבתי על המעשה הזה עוד לפני מות הקדושים של אחי רמזי".

בהחלטתו ציין בית המשפט כי עונשו של הנאשם בגין שתי עבירות של ניסיון לרצח, והעבירה הנלוות של נשיאת סכין, הנו אכן חמור ויוצא דופן, אך הוא מתחייב לנוכח הנסיבות החמורות ויוצאות הדופן של המעשים ותוצאותיהם הקשות.

כורד, תושב מזרח ירושלים בן 20, עקב אחרי יעקוביאן ואחרי השוטר שליווה אותה כאשר השניים חלפו על פני שער שכם. בעוד יעקוביאן נדקרה כמה פעמים בפלג גופה העליון, השוטר שהיה איתה נפצע באורח בינוני, לא לפני שהספיק לדרוך את נשקו ולירות במחבל, שנפצע באורח קשה. שניהם פונו לבית החולים שערי צדק בבירה לאחר האירוע. 


צילום: פלאש 90/יונתן זינדל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה