בשנת 2017 נפגעו בתאונות דרכים ברכיבה על אופניים 108 ילדים ובני נוער (0-19), עליה של 35% במספר הנפגעים בהשוואה לשנה שקדמה לה. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.  מבין רוכבי האופניים הנפגעים ב-2017, שלושה ילדים ובני נוער נהרגו ברכיבה על אופניים ו-38 נפצעו באורח קשה. רובם המכריע של הנפגעים, 100 מתוך 108 הילדים והנערים שנפגעו בשנת 2017 נפגעו בתחום העירוני, זאת לעומת 79 שנפגעו בשנה שקדמה לה בתחומי הערים והישובים.

מתחילת שנת 2018 נהרגו 11 רוכבי אופניים (רגילים), בתקופה המקבילה בשנת 2017 נהרגו שבעה רוכבים. המצב מדאיג אף יותר כאשר מסתכלים על נתוני ההיפגעות של רוכבי אופניים חשמליים, 15 רוכבים נהרגו מתחילת השנה (שמונה חודשים), כאשר במהלך שנת 2017 כולה נהרגו שבעה רוכבים. 2018 היא שנת שיא במספר הרוכבים שנהרגו על הכלים החשמליים והיא טרם הגיע לסיומה.

הנתונים קשים וכואבים ויום הכיפורים קרב, במהלכו ילדים ובני נוער רבים נוהגים לרכב על אופניים ובעשרות מקרים גם להיפצע. בחינת הנתונים מעלה כי בעשור האחרון (2008-2017) נפגעו בתאונות אופניים 1,083 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19, מהם 26 נהרגו ו-301 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העלייה בכמות הרוכבים הנפגעים היא תוצאה ישירה של ההתעלמות ארוכת השנים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מרוכבי האופניים. האופניים הם כלי תחבורה ירוק, זול ומתאים לפעילות גופנית אך הרוכבים חשופים לפגיעות קטלניות בהיעדר אמצע הגנה. על המשרד לבטיחות בדרכים לשים בראש סדר העדיפויות את בטיחות הרוכבים, לא רק ביום הכיפורים אלא בכל השנה. חייבים להתחיל להתחשב ברוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודיים שיפרידו אותם מכלי הרכב על הכביש ויסייעו להגברת ביטחונם ולהפחתת מספרי הנפגעים. במפגש עם כלי רכב, רוכב האופניים תמיד יפסיד ועל כן חייבים לדאוג לתשתיות מתאימות עבורם".

בתל אביב נפגעו הכי הרבה ילדים ברכיבה על אופניים בעשור האחרון

  • 143 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בתל אביב -יפו כשרכבו על אופנים בעשור האחרון (2008-2017) – 14 נפגעים בממוצע בכל שנה. בשנת 2017 נפגעו בעיר 17 ילדים ובני נוער.
  • 61 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בירושלים כשרכבו על אופנים בעשור האחרון (2008-2017) – שישה נפגעים בממוצע בכל שנה. בשנת 2017 נפגעו בעיר ארבעה ילדים ובני נוער.