מועמד ערבי לראשות עיריית ירושלים?



עזיז אבו סארה (38) עומד בראש רשימה פלסטינית בשם "אלקודס לנא", שרצה למועצת העיר. מכיוון שהוא אינו אזרח ישראלי, הוא יצטרך לעתור לבג"ץ על מנת שיוכל להתמודד לראשות העיר

עזיז אבו סארה, תושב מזרח ירושלים מתכוון להתמודד על ראשות עיריית ירושלים בבחירות הקרובות, שייערכו בחודש הבא. כתושב מזרח ירושלים שאינו אזרח מדינת ישראל, הוא מתכוון לעתור לבג"ץ בדרישה לשנות את החוק המחייב אזרחות כדי להתמודד לראשות העיר.

אבו סארה, בן 38, הוא איש עסקים המתגורר בארה"ב ובירושלים. הוא בעלים של חברה העורכת טיולים בעלי אופי פוליטי בישראל.

כפי שהתפרסם היום ב'הארץ', אבו סארה אומר כי "אנחנו 180 אלף אנשים בעלי זכות בחירה, אנחנו לא צריכים להיות בצד - אנחנו יכולים להחליט מי יהיה ראש העיר". אבו סארה מתבסס על הנתון שלפיו בבחירות האחרונות ניצח ניר ברקת עם כ-110 אלף קולות. "אני מניח שאם זה יקרה, ביבי ייצא עם כל מיני חוקים שימנעו את זה. אבל בדרך הזו אנשים שחושבים שהסטטוס קוו בירושלים יכול להימשך יבינו שזה לא יכול להימשך. גם ישראלים שלא רואים מה קורה ולא יודעים יבינו סוף סוף שאנחנו לא שותקים". על העתירה לשינוי דרישת הסף להתמודדות לראשות העיר, הפוסלת כ-90% מתושבי מזרח ירושלים שאינם אזרחי המדינה, אמר אבו סארה: "לא יכול להיות ששליש מתושבי העיר לא יכולים להתמודד למקום הכי חשוב בעירייה".

לתושבי מזרח ירושלים יש זכות הצבעה בבחירות המקומיות, בניגוד לבחירות לכנסת. עם זאת, מאז 1967 הם כמעט ואינם מנצלים אותה, בשל התנגדותם לאיחוד ירושלים. בבחירות לעירייה ב-2013 הצביעו פחות מ-2% מבעלי זכות הבחירה במזרח ירושלים.

בניגוד לרשימה הפלסטינית השנייה שתתמודד בבחירות, בראשות רמדאן דבש, אבו סארה רואה בהתמודדות "חלק מהמאבק הלאומי הפלסטיני", כפי שהגדיר זאת יועצו, פעיל השמאל גרשון בסקין. לדבריו, לא ניתן להפריד בין מצב השירותים והתשתיות במזרח העיר לבין הזהות הפלסטינית של התושבים. "שני הדברים הולכים יחד", אמר אבו סארה ל"הארץ", "הסיבה להזנחה היא לא שמשרד האוצר לא מעביר כסף, אלא שאנחנו פלסטינים. הזהות שלנו כפלסטינים חשובה מאוד ואנחנו לא מוותרים עליה בהתמודדות הזו.

"ישראלים שמבינים שהמצב הזה לא יכול להימשך חייבים להצביע לרשימה הפלסטינית, ואני מקווה מאוד שחלק יעשו את זה". לדבריו, הדבר הראשון שיעשה כשייכנס ללשכת ראש העיר, הוא עצירת את הריסות הבתים במזרח ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה