מנהלת לחימה, יש תפקיד כזה בצה"ל



מוריה עמיתי מירושלים, שהתגייסה לתפקיד סמלת מבצעים החליטה על שרות משמעותי-הלכה לקורס קצינים וקודמה לתפקיד קצינת מבצעים

מוריה עמיתי, בת 21 מירושלים היא מנהלת לחימה בצה"ל. 

התגייסה לתפקיד סמלת מבצעים, יצאה לקורס קצינים והייתה קצינת חמ"ל באוגדת איוש, קודמה לתפקיד קצינת מצבעים מיוחדים של הבקעה והעמקים, ובעקבות הידע שרכשה הפכה להיות נהלת לחימה (מנח"ל)

תפקיד מנהל הלחימה מחייב התנסות בשטח, הכשרה ותרגול, באופן דומה לזה של הלחימה בשטח. עם הזמן תיווצר תשתית משותפת של ידע מקצועי בניהול הלחימה, והחלוקה בין הכוחות בשטח, האחראים על הביצוע, לבין המפקדה שממנה  מנוהלת הלחימה  ברורה. 
צה"ל מנהל את לוחמת היבשה ממערכת מורכבת ומסועפת של חמ"לים הבנויים על פי עקרונות גיאוגרפיים ומדרגיים.

לעומת זאת, התמורות הטכנולוגיות שחלו בעשורים האחרונים בדרכי איסוף המידע, עיבודו והפצתו, מבטלים לחלוטין את הצורך בפיזור מוקדי ניהול המלחמה ,ומחייבים את ריכוז השליטה ומאפשרים מתן מענה למרחקים, למדרגים ולצרכים השונים בצורה יעילה וחסכונית מאשר בעבר.

שיטת ניהול הלחימה הישנה בלוחמת היבשה בצה"ל היא אחד הגורמים החשובים להישגים הנמוכים בלוחמת היבשה בלחימה בלבנון בשתי המלחמות (ראשונה ושנייה ).

מוריה מאוד אוהבת את התפקיד: פיגוע הדקירה בישוב באדם ,היה בעצם האירוע הראשון שלה כמנלחי"ת, והכי גדול מבחינת פתיחת חמל, הסד"כ ואמצעים.מוריה החליטה  להתגייס לתפקיד בעקבות חברה שלה שהייתה סמבצי"ת באיו"ש  שנראה לה משמעותי ומגניב ולכן  ביקשה להתגייס לשם

למה לשרת בפיקוד מרכז? כי זה שטח ממש מורכב ומעניין עם מציאות לא פשוטה, אני  מגיעה מהגולן ועד עכשו לא הכרתי  את השטח והאזור

מוריה מגיעה מבית דתי, והייתה לה את האופציה לעשות שירות לאומי ,אבל היה לה חשוב כן להתגייס ואת החוויה הצבאית, העמה תתחיל את לימודיה באוניברסיטה באוקטובר הקרוב, מדעי המדינה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה