דברים שכדאי לדעת על שירותי ביובית בירושלים



לא נעים להתעורר בבוקר אל סתימת הניקוז והצנרת המשותפת, אל הריחות הלא נעימים והצפת הביוב שעולה על גדותיו בחניון ובשטחים המשותפים ובמקרים מסויימים גם בדירה. בשונה מסתימה בכיור או הניקוז הביתי, סתימת ביוב הינה מורכבת ודורשת טיפול מקצועי של שירותי ביובית.

 

בתנאים מסויימים, הסבירות לסתימת ביוב יכולה להתרחש בכל בניין ובכל בית ובהשאלה מהתחום הרפואי, מניעה היא התרופה הטובה ביותר. פתיחת סתימות ביתיות הן קלות לטיפול, לפעמים מספיק לפמפם מספר פעמים בלחץ על פתח הניקוז, והלחץ עושה את שלו והלכלוך שנתקע נדחף ומשתחרר ומשחרר את הסתימה. בסתימות ביתיות מורכבות יותר נדרש טיפול מקצועי יותר של אינסטלטור עם ציוד מתאים לסתימות ביתיות.

סתימת ביוב וגלישת שפכים

בדרך כלל כשיש סתימה בקו, לחץ השפכים בצנרת יפעיל לחץ על המקומות החלשים בשרשרת – הלוא הם המכסים והפתחים, דבר שיביא לכך שהשפכים יגלשו ויציפו את המקומות המועדים שיהיו בדרך כלל המקומות הנמוכים - כמו החניון התת קרקעי המקורה, הגינה או המקלט. סתימת ביוב בקו או בור הניקוז מחייבת שאיבה ושטיפה של קו הביוב על ידי חברת ביובית מאזור ירושלים והסביבה מהסיבה הפשוטה שמדובר במשאית גדולה שעלויות התפעול שלה גדלות ככל שהנסיעה ארוכה יותר ולכן בהנחה שאתם תושבי העיר, חשוב להזמין מפעיל ביובית מקומי מהעיר ירושלים.

כדי לטפל בסתימת ביוב, האינסטלטור ינסה למצוא את פתחי הביוב המלאים כדי לזהות את צינור היציאה הסתום, וינסה למשוך החוצה באמצעות קפיץ מיוחד את הגורם שיוצר את הסתימה. סתימת ביוב מעידה על הימצאות גורם חוסם בצנרת או שבר בצינור. כדי למנוע מפגע תברואתי וסביבתי, ריחות צחנה ויתושים יש לטפל בביוב בהקדם ולא לחכות שהבעיה תיפתר מאליה.

שאיבת ביוב וניקוי קו בלחץ

לא תמיד עומדים לאינסטלטור הכישורים, היכולות והציוד המתאים לפתרון הבעיה, בפרט כשמדובר בצנרת ביוב ראשית, בורות ביוב או בורות ספיגה. במקרים אלה הדבר הנכון הוא לפנות לחברה המתמחה בשאיבת ביוב ומעניקה שירותי ביובית. הביובית הינה משאית בינונית הכוללת מיכל אגירה גדול ומשאבות לשאיבת השפכים מהצנרת וקו הביוב. בנוסף הביובית כוללת מדחס לשטיפה בלחץ של קו הביוב משאריות לכלוך בוצי או שומני.

שירות ביובית מאפשרים להגיע לצנרת ביוב ראשית ולמקומות שאין אליהם גישה ואף לפתוח את הסתימה באמצעות לחץ מים גבוה.

להלן מספר עצות וטיפים שיסייעו לכם במקרים אלה:

  • האסלה היא לא פח זבל ונייר הטואלט הוא מוצר הנייר היחיד שמתפרק במים ולא סותם את הביוב.
  • מרבית הסתימות בקו הביוב נגרמות מפסולת שאינה מתכלה, לדוגמא מגבונים, מוצרי היגיינה, סמרטוטי בד וכיו"ב.
  • אם יש לכם פתחי ניקוז בגינה, זכרו ששורשי העצים והשיחים ימצאו את הדרך לקו הניקוז. לכן הקפידו על תחזוקה של הגינה וניקוי של הצנרת אחת לכמה שנים כדי להוציא את השורשים מקו הביוב.
  • במקרה של סתימת ביוב והצפת שפכים, היעזרו בשירותי הביובית כדי לשאוב את השפכים מבורות הביוב והשטחים המוצפים.
  • סתימות והצפות חוזרות ונשנות של הביוב מעידות על שירות חלקי וטיפול לא מקצועי בגורמי הסתימה בקו הביוב. וודאו ששירותי הביובית כוללים שטיפת קו הביוב בלחץ מים גבוה. בדומה לצנתור עורקי הלב, שטיפת צנרת הביוב מהמשקעים השומניים והבוציים בדפנות הצנרת, תאפשר ניקוז טוב יותר ותמנע הצפה בעתיד.
  • לפני שאתם מזמינים שירותי שאיבת ביוב, וודאו שהחברה פועלת תחת התקנים המחמירים ובאישור המשרד לאיכות הסביבה.
  • וודאו שלחברה יש לה רישיון להובלת שפכים כחוק. בנוסף בררו שהחברה מתבצעת הפרדה בין שאיבות שפכי ביוב המכילים מים לבין שפכים  המכילים דלקים או שמנים.
  • תעריף שירותי שאיבת ביוב בשעות הלילה גבוה במאות שקלים משירות דומה בשעות היום. אם יש לכם אפשרות לחכות עד הבוקר כדי לטפל בבעיה אתם עשויים לחסוך עד 50% מעלות השאיבה.
  • אם אתם זקוקים לשירותי ביובית באופן קבוע לצורכי אחזקה, חפשו חברת שירותי ביובית המקנה הנחה ללקוחות קבועים או חברי מועדון. שירות זה נפוץ בקרב בעלי עסקים כגון מסעדות, מוסכים וכדומה.
  • אם יש לכם סתימה או הצפה בחניון נמוך אתם תצטרכו ביובית נמוכה המתאימה לחניונים תת קרקעיים או לרחובות צרים.

חושבים שאתם צריכים ביובית ולא בטוחים? תמיד ניתן להיוועץ בבעל מקצוע – החל מאינסטלטור ועד למפעיל ביובית מיומן ואמין.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה