כושר לילדים בחופש הגדול



יולי אוגוסט כבר כאן והילדים נותרו מחוץ למסגרות, בעוד שחלקם מצליחים להעסיק את עצמם ולמצוא פעילויות, היתר מצויים מול המסכים, צופים בטלוויזיה, משחקים במחשב ולא מזיזים את הגוף. הורים רבים מוצאים את עצמם מודאגים ממצבים שכאלו, ובצדק. מחסור בפעילות גופנית עלול להזיק לילדים ולגרום להם לעלות במשקל או להחליש את גופם, לכן רצוי לתמרץ אותם לעשייה ולדאוג לשלל פעילויות גופניות עבורם. כיצד תעשו זאת? אספנו עבורכם כמה רעיונות.

 

למה חשוב לעודד את הילדים לפעילויות ספורטיביות?

פעילות גופנית מסייעת למערכות הגוף, היא מעודדת חילוף חומרים תקין ותורמת להתפתחות הקוגניטיבית. חשוב להקנות לילדים אורח חיים בריא ולהטמיע בהם את העובדה שפעילות גופנית היא חלק מהותי מאורח החיים האידאלי. מוטב לעודד את הילדים לפעילות גופנית עוד בהיותם צעירים על מנת להקרין להם הרגלים נכונים וחיבה לפעילויות ספורט שונות.

כיצד לעודד את הילדים לעסוק בספורט?

ישנן דרכים מגוונות לעודד את הילדים לעסוק בפעילויות ספורטיביות בין אם מדובר בפעילויות ביתיות או במסגרת של חוג או מתנ"ס. רכשו נעלי ספורט לילדים והקפידו לשתף אותם בבחירת סוג הנעל, ייתכן ונעליים חדשות יהוו עבורם תמריץ נהדר לעיסוק בפעילויות ספורטיביות.

פעילות משותפת בין הורים לילדים

משחקי כדור, תרגילי כושר, הליכות במסלול ייעודי וריצות משותפות יכולות להיעשות בשיתוף פעולה בין ההורה לילד. מעבר לפעילות הגופנית הנהדרת שתבצעו יחדיו, תוכלו ליהנות מזמן איכות משפחתי נפלא. קבעו מראש יומיים במהלך השבוע שבהם תעסקו יחדיו בפעילות גופנית. הכינו לוח שבועי ובו תעדכנו את הפעילויות הגופניות שתבצעו יחדיו, את הלוח תלו על המקרר והקפידו לעמוד בזמנים והפעילויות שהגדרתם. אגב, אם יש באזור מגוריכם פארק עם מתקני ספורט, כדאי שתבקרו בו אחת לשבוע, אך מוטב שתעשו זאת בשעות הערב, כשהחום אינו מעיק.

חוגי ספורט

חוגים לילדים או קייטנות בהן מתקיימות פעילויות גופניות באופן שוטף יכולים להוות פתרון נהדר לחוסר התזוזה הנובע מישיבה ממושכת מול המסכים. הפעילויות הללו לא רק יסייעו לילדים לשמור על כושר אלא גם יאפשרו להם לשפר את המיומנויות החברתיות שלהם ולרכוש חברים חדשים. נסו לשוחח עם הילד ולברר לאילו פעילויות הוא מתחבר, האם יעדיף התעמלות קרקע, חוג טניס או קורס שחייה, כך תדעו לאילו חוגים רצוי לרשום אותו.

פעילות בחצר הבית

פעילויות גופניות לא חייבות להיות ספורטיביות אלא גם פעילויות קלות כמו משחק מחבואים, תופסת וכו'. עודדו את הילד להזמין חברים ולשחק עמם במשחקים שאינם משחקי מחשב. אגב, תוכלו לרכוש לילדים סל וכדורים ולדרבן אותם לשחק בחצר ולקלוע לסל. אם יש לכם חצר גדולה, ניתן אף להציב שערי כדורגל המיועדים לילדים ונמכרים בחנויות הצעצועים השונות.

פעילויות גופניות בבית

לא חייבים לצאת מהבית בכדי לבצע פעילות גופנית. רכשו מזרון יוגה, חבל קפיצה, קונוסים וחישוקים וצרו תחנות ספורט מעניינות בחלל הבית. נוסף לכך, קיימים ביוטיוב סרטוני ריקוד אותם ניתן למצוא תחת הביטוי just dance. הסרטונים מציגים דמויות שרוקדות בתנועות פשוטות וקליטות, על הילדים להעתיק את התנועות הללו ולמעשה לבצע את הריקוד כפי שמוצג בסרטון.

 

כדאי לקרוא: פעילויות נוספות לילדים בחופש.

 

מוטב לדאוג לילדים לפעילויות ספורט מגוונות במהלך החופש הגדול אך מעבר לזה, רצוי להגביל את הילדים בכמות שעות מסך מסוימת כמו גם לעודד אותם לבלות עם חברים ולצאת לשחק בחצר. הקפידו להעניק להם מאכלים מזינים ובריאים ולשלב מנות ייחודיות בתפריט היומיומי שלהם. כך תוכלו לשמור על בריאותם גם בחופש הגדול.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה