פרשת התעללות קשה הותרה לפרסום: זוג הורים הזריקו לבנם הפעוט אינסולין כדי לזייף סכרת



נעצר זוג הורים בחשד להתעללות ופגיעה בבנם הפעוט ובילדיהם הנוספים ע"י החדרת תרופות לגופם שלא לצורך וקבלת כספים במרמה מהביטוח הלאומי

הערב (חמישי) הותר אם לעשרה ילדים מירושלים נחקרה בשבועיים וחצי האחרונים בחשד להתעללות בילדיה. על פי החשד, האם יצרה מצג שווא בפני הרופאים שלפיו חמישה מילדיה חולים בסוכרת במטרה לקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי. על פי החשד, המשפחה קיבלה בין 800 אלף למיליון שקלים בקצבאות עקב ההתעללות המתמשכת של האם בילדיה.

ראשיתה של חקירת המשטרה הסמויה שכונתה "מתוק כשמר לי" שהתנהלה תחת צו איסור פרסום, בתחילת חודש יוני עת קבלת דיווח מהנהלת בית החולים שערי צדק, לפיו בחודשיים האחרונים אושפז פעמיים פעוט כבן שנה וחצי, עקב פרכוסים בלתי נשלטים מהם סבל בביתו.  במהלך האשפוז שכלל העברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים, הועלה חשד שהפעוט מקבל תרופה לגופו מגורם חיצוני שאינו בית החולים הגורם לסימפטומים והחמרה במצבו הבריאותי.

צילום: יונתן סנדלר. פלאש 90

במהלך האשפוז השני, הצטברו ראיות נסיבתיות נוספות שאוששו את החשדות ובדיקות דם חוזרות הוכיחו קיום אינסולין מגורם חיצוני בדמו של הילד שאינו מטופל כלל באינסולין.
חוקרי המשטרה שמיד פעלו בשיתוף עם הנהלת בית החולים וגורמי הרווחה בעיריית ירושלים, ביצעו מגוון פעולות חקירה שונות וסמויות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהעלו חשד כנגד אמו של הפעוט שהיא זו שככל הנראה מחדירה לגופו את תרופת האינסולין המביאה לדרדור במצבו הבריאותי ומעכבת החלמתו. 

ביום 3.7, עצרו חוקרי המשטרה את האם ואב (שנות ה30 ירושלים)  המשפחה והם הובאו לחקירה במשטרה בחשד 'להתעללות בקטין חסר ישע ע"י אחראי' ,תקיפה הגורמת חבלה של ממש וקבלת דבר במרמה.

במסגרת החקירה הגלויה התחזק חשדם של חוקרי המשטרה  כי האם התערבה במכוון בבריאותו של הפעוט , ועפ"י החשד לאורך השנים האחרונות בבריאותם של ילדיה הנוספים על מנת ליצור מצג שווא שהינם חולים במחלת 'הסוכרת', וזאת על פי החשד לשם קבלת קצבה חודשית מהביטוח הלאומי בעבור 5 מילדיה.

עוד עלה, על פי החשד, כי לאורך השנים האחרונות ההיקף הכספי אותו קיבלו הזוג כקצבה מביטוח לאומי עומד על כ 800 אלף ₪, בשלב זה העבירה המשטרה דיווח לחוקרי בטוח לאומי שפתחו בחקירת המקרה.

לבקשת משטרת ישראל נערכה חוות דעת רפואית באשר למצבם הבריאותי של כלל ילדיהם של הזוג בה התברר כי אף אחד מהילדים אינו חולה ומעולם לא חלה במחלת הסוכרת וכאמור בהתאם לכך מעולם לא נזקקו לטיפול באמצעות אינסולין.

עוד עלה החשד כי האב והאם תקפו באלימות במספר מקרים את ילדיהם באמצעים שונים. 
האב החשוד שוחרר על ידי בית משפט בתנאים ביום א(15.7), היום הובאה האם החשודה לדיון בבית המשפט שהאריך את מעצרה עד ליום 24.7.18.

גורמי הרווחה שליוו את החקירה מראשיתה פעלו לטיפול על מנת שלא לנתק את הילדים משגרת יומם. 

במהלך ייחודי שיזמו גורמי הרווחה בעירייה גובש פתרון מיטבי עבור הילדים שימנע את פיזורם במשפחות שונות והפרדתם אחד מהשני בתקופת בדיקת המקרה. גורמי הרווחה גייסו משפחה שתגיע ותשהה בבית המשפחה יחד עם הילדים ובכך תישמר שגרת יומם בביתם ובסביבתם הרגילה ותימנע הפרדתם כדי להעניק להם את כל הסיוע המקצועי והאישי ולתת מענה לכל צרכי הילדים.

משטרת ישראל מציינת כי הערנות בכל הנוגע לשינוי בהתנהגות, מצב בריאותי חריג אצל ילדים הינה משמעותית ביותר באיתור פגיעות בקטינים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות וללא פשרות עם קבלתו של כל דיווח, ובדגש על עבירות התעללות ואלימות מכל סוג המבוצעות נגד קטינים וחסרי ישע שלעיתים מבוצעות תוך ניצול הורות, הכרות וחברות. משטרת ישראל פועלת בכל מקרה בו עולה חשד כי מבוצעות עבירות קשות כנגד קטינים וילדים ע"י מי מהוריהם, זאת תוך חתירה למיצוי חקירה בזמן קצר ושימוש במגוון כלים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים. כל זאת לצד הרגישות הנדרשת אל מול הקורבנות, ובמטרה להגיע לחקר האמת ולהביא את החשודים לדין.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה