5,000 מאושפזים מתים מידי שנה כתוצאה מהידבקויות בבתי החולים



משרד הבריאות משקיע 50 מיליון ₪ במאבק בזיהומים בבתי החולים * יד שרה, המפעילה מערך מגוון של פעילות חוץ-ממשלתית לרפואה נטולת סיכון, תרחיב את המיון הקהילתי למניעת הידבקויות

בדיון שהתקיים אתמול (רביעי) בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, נחשפו נתונים קשים במיוחד במלחמה המתמשכת נגד סכנת ההידבקויות בבתי החולים. על פי משרד הבריאות, לא פחות ממאה אלף איש נדבקים מידי שנה במהלך שהותם בבתי החולים, וכחמשת אלפים מהם מוצאים את מותם מהסתבכויות הזיהום אליו נחשפו.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) הגיבה לנתונים החמורים בקביעה כי: "ישנם יותר מדי סיפורים קורעי לב על אנשים בריאים לגמרי שנכנסו לניתוח פשוט ונפטרו מזיהומים. מתוך 6,000-4,000 מקרי-מוות בשנה מזיהום – לפחות אלף ניתן היה למנוע. אין די בעבודה ובכוונות טובות – והמבחן הוא בתוצאה העגומה".

ד"ר ורד עזרא, ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות, פרש בפני הנוכחים בדיון את הנתונים אך הדגיש כי הנתונים עדיין סרים וטעונים השלמה. במטרה להילחם בזיהומים, הקצה משרד הבריאות 50 מיליון ₪ שנועדו לקבוע תמריצים לבתי החולים במלחמה נגד הותרת זיהומים בין כתליהם. התקציב כול קמפיין הסברה מול הצוות הרפואי כמו גם שינויים בכוח האדם ובמבנה בתי החולים.

יד שרה, המפעילה מערך נרחב של שירותים חוץ מוסדיים וחוץ ממשלתיים במלחמה למניעת הידבקויות, חיזקה את ידי משרד הבריאות במלחמתו המתמשכת נגד הותרת הזיהומים בבתי החולים. במקביל קוראת יד שרה למאושפזים לאחר ניתוח לשאול מיד שרה בחינם מערכת אשפוז ביתי הכוללת חדר בית חולים להחלמה בטוחה בחיק המשפחה והקהילה.

בהמשך לנתונים שנחשפו בועדה לביקורת המדינה, הנחה הרב אורי לופוליאנסקי להרחיב משמעותית את 'מרכז פרנקל לרפואת חירום' בירושלים – חדר המיון הקהילתי של יד שרה המעניק שירותי רפואת החירום על ידי רופאים מומחים – כדי להרחיק מחדרי המיון של בתי החולים את אלו הזקוקים לרפואה חירום מהירה. כבר בימים הקרובים יורחב מעגל הרופאים המומחים ב'מרכז פרנקל', והבאים בשעריו יוכלו לזכות למגוון שירותים רפואיים נוספים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה