חושפים את סודות הכספת



בשנת 1835 הציגו האחים הממציאים צרלס וג'רמיה צאב את מה שרבים מחשיבים בתור הכספת הראשונה בהיסטוריה. האחים שהתגוררו בעיירה קטנה במרכז אנגליה עסקו שנים בייצור ושכלול מנעולים, אבל הפטנט שרשמו אצל רשם הפטנטים של לונדון ל'ארון שחסין לפריצות', יצר תחום חדש של מוצרים שמאז רק מתרחב.

 

הפטנט של האחים צאב היווה את הבסיס לחברת הכספות שייסדו – חברה שהתקיימה שנים ארוכות, עד שבשנת 2000 נמכרה והתמזגה עם Assa Abloy, תאגיד הכספות השוודי הנחשב לגדול בעולם.  


חלוצי הכספות בישראל

מאז שהופיעה הכספת הפרימיטיבית של האחים צאב, אבולוציית הכספות נמצאת בדהרה מתמדת. ב-1886 ממציא אנגלי נוסף, בשם הנרי בראון, רשם פטנט על ארון אטום לאחסון מסמכים מברזל מחושל שאחת התכונות המרכזיות בו היתה שהוא היה חסין אש – בכך נכנס לתחום הכספות מימד חדש לחלוטין בסוג ההגנה שהן מספקות.

לקראת סוף המאה ה-19 כספות הפכו למוצר שגור ונפוץ בבנקים, עסקים, משרדי ממשלה ובתים פרטיים. התפוצה הגלובלית של המוצר והדרישה המתמדת אליו הביאה לכך שברוב מדינות העולם קמו יצרני כספות מקומיים.

יצרן הכספות המשמעותי בישראל 'בריח סדן', נוסד כבר בשנת 1922 בראשית ימי המנדט הבריטי. הצמיחה המהירה של הישוב העברי ואווירת חוסר הביטחון בעקבות המאורעות של 1921 הציפו את הצורך. מאז, 'בריח סדן' הפכה לשחקן הבולט בתחום ייצור ושיווק הכספות בישראל.

כספות שנותנות מענה לצורך מקומי

קרוב למאה שנות פעילות בתחום ייצור הכספות הפכו את 'בריח סדן' לגוף המוסמך והמקצועי בישראל בתחום הכספות. החוכמה בענף הזה היא לדעת לא לקפוא על השמרים. הטכנולוגיה מתקדמת וגם פורצי הכספות לומדים להתמודד עם מנגנונים ישנים. מדובר במשחק חתול ועכבר שאין לו תאריך תפוגה. יצרן כספות מוביל חייב להשקיע במחקר ופיתוח.

צריך לזכור שכספות מודרניות הן כבר מזמן לא רק קופסת פלדה עם מנעול ובריחים. הדור החדש של הכספות כולל רכיבים אלקטרוניים ומערכות ממוחשבות שגם יודעות 'לדבר' עם מוקדי שירות וביטחון ולהעביר התראות על ניסיונות פריצה בזמן אמת.

ההיכרות האינטימית של 'בריח סדן' עם השוק הישראלי הביאה את החברה לפתח כספות ייחודיות שנועדו לתת מענה לצרכים ספציפיים בשוק המקומי. כך למשל העובדה שהרבה מאוד ישראלים מחזיקים באקדח פרטי ברישיון יצרה צורך בכספות ייעודיות לשמירת אקדחים. 'בריח סדן' נענתה לאתגר והיא מציעה היום כמה דגמי כספות שהותאמו במיוחד לאחסון אקדחים וכלי נשק אחרים.

תחום אנדמי נוסף שמאפיין את השוק הישראלי זו הדרישה הגוברת והולכת לאבטח ספרי תורה נדירים. גם לאתגר הזה 'בריח סדן' מספקת מענה בדמות כספות וארונות מאובטחים לשמירה על ספרי קודש.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה