עיריית ירושלים מתכוונת לטפל בגנים של הגיל הרך



הערב (ה') יעלה לדיון במועצת העיר תוכנית ליצירת מסגרות בטוחות לגיל הרך- תוכנית ‘שני השלבים לגן בטוח’. עינב בר כהן חברת מועצת העיר מתנועת 'התעוררות' יוזמת התכנית:" מקרי ההתעללות במעונות היום שהתגלו לאחרונה ברחבי הארץ אינם מותירים לנו ברירה אלא ליישם באופן מיידי, עידוד הפיקוח על מעונות יום ומשפחתונים לצד בנייה מסיבית של מעונות חדשים. אני סמוכה ובטוחה כי כלל חברי המועצה, קואליציה ואופוזיציה כאחד, יבינו את חשיבות הנושא ויאשרו את יישום היוזמה שבאה לתת מענה בדיוק לבעיה זו".

בתקופה האחרונה מתפרסמות עדויות רבות של הורים לילדים בגילאי 0-3 על התעללות של הצוות החינוכי במעונות היום ובמשפחתונים בילדיהם. המקרה שהתרחש במעון פרטי ולא מפוקח בעיר פתח תקווה, בו נרצחה הפעוטה יסמין וינטה זכרה לברכה, זעזע את המדינה כולה והעלה שוב על סדר היום הציבורי את הצורך הבהול בפיקוח על מעונות היום והמשפחתונים.

הצורך בפיקוח על המשפחתונים ומעונות היום איננו נובע רק מההגנה הנדרשת על ילדינו מפני מקרי אלימות קשים והיותם פגיעים יותר בגילאים אלה מאשר בגלאים הבוגרים, אלא גם לאור החשיבות של חינוך וטיפול בילדינו, בגילאים אלו, והשפעתם הרבה וארוכת הטווח על התפתחותם. מחקרים רבים שנערכו בנושא קבעו כי המסגרת הטיפולית בגילאי הגיל הרך משפיעה באופן דרמטי על עתידם של ילדינו ועל התפתחותם הרגשית, השכלית, פיתוח אישיותם ותפיסת עולמם העתידית.

עינב בר כהן חברת מועצת העיר מתנועת 'התעוררות' יוזמת תכנית 'שני החלקים':" מקרי ההתעללות במעונות היום שהתגלו לאחרונה ברחבי הארץ אינם מותירים לנו ברירה אלא ליישם באופן מיידי ברמה העירונית את תכנית 'שני החלקים',  שתכליתה עידוד הפיקוח על מעונות יום ומשפחתונים לצד בנייה מסיבית של מעונות חדשים. אני סמוכה ובטוחה כי כלל חברי המועצה, קואליציה ואופוזיציה כאחד, יבינו את חשיבות הנושא ויאשרו את יישום היוזמה שבאה לתת מענה בדיוק לבעיה זו. עלינו לזכור כי לחינוך ילדינו בגילאים אלו חשיבות מכרעת על התפתחותו התקנית של הילד בהמשך חייו – אין לנו שניה אחת לבזבז".

על כן, לטובת שלום ילדי ירושלים, ועד להחלטת ממשלה בנושא, יעלה לדיון במועצת העיר תכנית ״שני החלקים״, אשר מטרתה להגדיל את מספר מעונות היום והמשפחתונים הנמצאים תחת פיקוח בירושלים, באמצעות הגברת הבנייה של מעונות יום ומשפחתונים ועידוד המסגרות הקיימות ללא פיקוח לעבור להיות מסגרות תחת פיקוח אשר עומדות בתנאים ובסטנדרטים העירונים והממשלתיים.  

החלק הראשון: יעסוק בבניית מסגרות חדשות לגיל הרך בירושלים שיהיו תחת פיקוח. זאת ע״י מתן תעדוף בהקצאות שטחים ומבנים של העירייה למסגרות לגיל הרך, הגדרת המשימה בראש סדר העיפויות העירוני, ובהגדלת מספר המסגרות שנבנות לשם כך בכל שנה.

החלק השני: יעסוק בפיכת הגנים הקיימים לגנים מפוקחים ע״י יצירת תו תקן עירוני עם סטנדטים של בטיחות והכשרות חינוכיות ומקצועיות. העירייה תתן לגנים הקיימים תמריצים כדי להפוך לגנים מפוקחים ע״י הכשרת הצוות המקצועי, לווי, יעוץ ותמיכה שותפת מאגף חינוך.

גן ילדים, אילוסטרציה. (צילום:עומר מסינגר, פלאש 90).


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה