פרשת קרטל הגיזום- 17 מורשעים



ביהמ"ש המחוזי בירושלים גזר עונשי מאסר בפועל במסגרת פרשת קרטל הגיזום. מדובר בפרשה בו תואמו הצעות ב-19 מכרזים בני עשרות מיליוני שקלים של חברת החשמל וכמה עיריות, בעיקר בשנים 2010-2009.

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום עונשי מאסר וקנסות על 17 מורשעי קרטל גיזום העצים. על הנאשם ירון בלווא גזר בית המשפט מאסר של 11 חודשי מאסר בפועל; על הנאשם ארז מיארה נגזרו 8 חודשי מאסר בפועל; על הנאשם רמי ברזילאי נגזרו 7 חודשי מאסר בפועל; על הנאשם אסא קופר נגזרו חודשיים מאסר בפועל ועוד ארבע חודשי עבודות שירות; על הנאשם פרץ קופר נגזרו חודש וחצי מאסר בפועל ועוד 4 וחצי חודשי עבודות שירות.

על יתר הנאשמים בפרשה נגזרו עונשי עבודות שירות וקנסות בסך מאות אלפי שקלים.

על הנאשמת ש.ו.ת ורד בר כבישים ופיתוח בע"מ, שבבעלות האחים אסא ופרץ קופר, גזר בית המשפט קנס של חצי מיליון שקלים, ובנוסף הורה על חילוט רכושה בסך 350,000 ש"ח. על חברת השביל הירוק בע"מ גזר בית המשפט קנס של 175,000 ש"ח, ובנוסף הורה על חילוט רכושה בסך 150,000 ש"ח.

ההליך הפלילי נוהל במשותף על-ידי רשות ההגבלים העסקיים והמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, לאחר חקירה משותפת של רשות ההגבלים העסקיים והיחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של משטרת ישראל בלהב 433. על-בסיס חומר החקירה, הוגשו שלושה כתבי אישום נגד יותר מ-40 נאשמים, בגין עבירות של הסדר כובל בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובחלק מהמקרים גם עבירות הלבנת הון. זאת, בקשר לתיאום 18 מכרזים של חברת החשמל ועיריות תל-אביב, פתח-תקוה, חיפה ואור עקיבא, בהיקף כולל של עשרות מיליוני ש"ח. רוב התיאומים נעשו בשנים 2009-2010. 

יותר מחצי מהנאשמים בפרשה הודו במסגרת הסדרי טיעון. ביום 23.1.18, לאחר שמיעת ראיות, הרשיע בית המשפט 17 נאשמים נוספים נגדם התנהל המשפט במלואו. היום בית המשפט גזר את דינם.

את התיק ניהלו עוה"ד אשר גושן, אייל פרזון ויצחק שפיגלר מרשות ההגבלים העסקיים, ועוה"ד גלעד סוקולובר, עמרי קופלר ונועה עזרא מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

תמונה: פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה