היום, תרגיל כבאות והצלה בירושלים בעקבות גל השריפות



בשעה 9:30 יתחייל תרגיל כבאות והצלה וידמה טיפול טיפול בשריפות ענק-חורש ואורבני, הזנקת והפעלת מטוסי כב"ה, טיפול בחומרים מסוכנים, ע"י יחידות החומ"ס והניטור של כבאות והצלה ירושלים. חילוץ לכודים מבורות, קריסות מבנים ומקווי מים ע"י לוחמי האש מיחידות היל"מ במחוז.

היום (ראשון) יתקיים תרגיל כבאות והצלה של מחוז ירושלים בהובלת ופיקוד כב"ה מחוז י-ם ובשיתוף משטרת ישראל וגורמי חירום נוספים. 

התרגיל בפיקודו של  מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים, טפסר משה סויסה.  יתקיים בגזרת תחנה אזורית בית שמש, סמוך לישוב בית נקופה וישובים נוספים, וידמה מספר תרחישים ובהם:

טיפול בשריפות ענק-חורש ואורבני, הזנקת והפעלת מטוסי כב"ה, טיפול בחומרים מסוכנים, ע"י יחידות החומ"ס והניטור של כבאות והצלה ירושלים. חילוץ לכודים מבורות, קריסות מבנים ומקווי מים ע"י לוחמי האש מיחידות היל"מ במחוז.

כמו כן, יתורגל שת"פ עם כלל הכוחות החבירים ובהם, צה"ל, מג"ב, מד"א, משטרת ישראל, מועצות מקומיות ועוד.

בתרגיל ישתתפו רכבי כיבוי ולוחמי אש רבים, ותורגש תנועה ערה של רכבי חירום וביטחון על צירי התנועה באזור.

כמו כן, כחלק מהתרגיל ישמעו קולות רעש רמים, ישמעו סירנות (של רכבי חירום) ייראו מוקדי עשן גדולים בשטח התרגיל, ומטוסים ינמיכו טוס ויטילו חומרי כיבוי באזור מבשרת ציון ובית נקופה.
טפסר משה סויסה מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: "לוחמי האש וכלל יחידות המחוז ממחוז ירושלים יקיימו היום תרגיל כבאות והצלה מחוזי, תרגיל זה הוא אחד המופעים המרכזיים לשמירת הכשירות והמוכנות המבצעית של המחוז ונועד בראש ובראשונה, לשפר ולבדוק את היכולות של לוחמי האש במחוז וזאת כדי שנוכל לתת בשעת אמת, את השירות הטוב ביותר לאזרח הזקוק לכך".

"אני בטוח שהתרגיל היום, יאפשר לנו להביא לידי ביטוי ולהפגין את היכולות והעוצמה, של כלל יחידות כבאות והצלה מחוז ירושלים, וכן יחזק את שיתוף הפעולה עם השותפים שלנו מכוחות החירום השונים והמסגרות האזרחיות".
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה