איך מתנסים עירוניים משפרים את איכות החיים שלנו?



לקהילה ישנה השפעה מיטיבה משמעותית על כל פרט בה, ואחד המקומות שהדבר בא לידי ביטוי רב במיוחד הוא המתנס העירוני. מתנס – פירוש המילה הוא ראשי תיבות של מרכז תרבות נוער וספורט – הינו מקום מפגש לכלל האוכלוסייה, מתינוקות ועד לקשישים, וזירת התרחשות של אינספור פעילויות מעצימות ובעיקר מהנות.

 

צהרונים וקייטנות

דרך אחת שבה מתנסים עירוניים משפרים את איכות החיים של האוכלוסייה המקומית היא באמצעות צהרונים וקייטנות שמצד אחד מתאפיינים במחיר אטרקטיבי ומצד שני מציעים תכנים עשירים. בנוסף לאיכות של הצהרון או הקייטנה לכשעצמם, האינטראקציות שנוצרות בהן, הן בין הילדים והן בין הוריהם, מחזקים גם הם את תחושת הקהילתיות.

חוגים לילדים

מתנס עירוני הוא גם מקום שבו מתקיימים חוגים רבים לילדים: קרב מגע, זומבה, כדורגל, נגינה בגיטרה, תיאטרון, יצירה, ג'אז ועוד ועוד. עוד כדאי לזכור שגם בדרך זו נוצרים קשרים בין ההורים, מועבר מידע מגוון ובאופן כללי משתפרת איכות החיים.

חוגים למבוגרים

גם מבוגרים מוזמנים ליהנות משפע חוגים שמתאימים לכל הגילאים ולכל ההעדפות. ביניהם: פילאטיס, יוגה, לימוד שפות, פיתוח מיומנויות מחשב בגיל מבוגר, אמנות על תחומיה השונים, ריקודי עם, תכשיטנות, אירובי, ריקודי בטן, טניס שולחן והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. כמו כן ישנם חוגים המותאמים ספציפית לגיל השלישי ובהם צפיפות עצם, התעמלות מזרונים, פלדנקרייז ועוד.

פעילויות לטובת הקהילה

במקרים רבים במסגרת המתנ"ס מבוצעות פעילויות שונות לטובת הקהילה, כולל בעזרת מתנדבים. דוגמה לכך יכולה להיות סטודנטים שמתגייסים לסייע לבני ובנות הגיל השלישי, תמיכה בעולים חדשים, חנות מוצלחת לשמלות בת מצווה עבור משפחות שלא יכולות להרשות לעצמן הוצאה גדולה סביב אירוע מרגש זה, שילוב בעלי מוגבלות נפשית בקהילה וליווי אישי לכל מי שזקוק לכך, סבסוד טיולים ברחבי הארץ ועוד.

עוד דוגמה ליצירת חיי קהילה עשירים היא בחגים, כשבמתנס וסביבו נערכות פעילויות שונות ברוח כל חג.

כלים לחיים טובים יותר

דרך נוספת שבה מתנסים משפרים את איכות החיים של כולנו היא באמצעות מתן כלים יקרי ערך בתחומים שונים – כך למשל ישנן סדנאות להתנהלות כלכלית מושכלת, הרצאות אודות הורות במאה ה-21 ועוד.

הצגות לילדים ולמבוגרים

מתנסים רבים יוזמים אירוח הצגות ילדים איכותיות, באולמות מושקעים, ובכך מספקים חוויות חיוביות מאוד וגם השראה של ממש לזאטוטים ולהוריהם. אירועי התרבות לא מוגבלים לילדים בלבד – גם מבוגרים יכולים ליהנות משפע מופעים בתחומי המוזיקה והתיאטרון.

אינספור אפשרויות – והכל ליד הבית

יתרון נוסף של המתנסים העירוניים הוא שהם ליד הבית, כך שקל ונוח להגיע אליהם. הסיבה לכך היא שישנם מתנסים רבים, וכך למשל ישנם כמה וכמה מתנסים בנתניה – בנאות שקד, בקרית השרון, בפולג עיר ימים, בקרית נורדאו ובמקומות נוספים – ובהתאם כל אחד וכל אחת יכולים למצוא מרכז מעצים שכזה במרחק הליכה נינוחה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה