בקרוב: איסור עישון בגני שעשועים, בבתי משפט ובמשרדי הרשויות המקומיות



וועדת העבודה הרווחה והבריאות אישרה הבוקר את הצו למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון המרחיב את המקומות שבהם אסור לעשן

ועדת עבודה ורווחה אישרה היום (רביעי) את הצעת משרד הבריאות להרחבת צו למניעת עישון במקומות ציבוריים. האיסור יכלול בעקבות הצו גם בתי חולים ומרפאות, בטווח של עשרה מטרים מהכניסה ומהיציאה, וכן אירוע תרבות והתהקלויות של 50 אנשים ויותר. העישון ייאסר גם במשרדי ממשלה, מועצות דתיות, עיריות ובתי משפט, וכן בגני חיות, באולמות אירועים, בגני שעשועים ובחניונים.

בנוגע לכנסת, סוכם בין מנכ"ל הכנסת ובין ח''כ יהודה גליק (יוזם הצו, ) כי למרות שהצו לא חל על הכנסת, הכנסת תסגור את כל חדרי העישון בבניין, מלבד הקובייה שבפרסת המליאה, אזורי העישון בכנסת מחוץ לבניין יצומצמו, ייאכף  איסור העישון, תתוגבר האכיפה ויתווספו שלטים בנושא.

הצו יכנס לתוקף בתוך כ-60 יום.

 

סגן השר יעקב ליצמן אמר כי אנו רואים בעישון ונזקיו סכנה לבריאות הציבור והרחבת הצו תביא להחמרת המאבק שלנו בעישון מתוך דאגה לאזרחים. אני מודה לוועדת העבודה, רווחה ובריאות על ההירתמות המהירה לתהליך. משרד הבריאות ממשיך במלחמה נגד העישון והרחבת האיסור בעישון במקומות ציבוריים הינה חלק ממערך פעילויות שאנו נוקטים לטובת הציבור. ליצמן הוסיף שבימים אלו עובד המשרד על צו נוסף שיתרחב גם לאיסור עישון במסעדות.  ליצמן הדגיש כי שיתוף הפעולה שלנו עם הוועדה להרחבת הצווים הוא חיוני לטובת הציבור במלחמה שהמשרד מוביל נגד העישון.

מנכל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף:״עשינו היום צעד גדול בהגנה על הציבור מפני נזקי העישון. התיקון שביצענו עם הוועדה מבטא את המחויבות שלנו למלחמה בעישון. מודה ליו"ר הוועדה על המחויבות.״





 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה