ירושלמים, כבר בחרתם בקבלן שיפוצים?



חיפשנו בכל העולם ועדיין לא מצאנו עיר כמו ירושלים. הרחובות, העיצוב והבתים הם חד פעמיים, וככאלה, לא כל אחד יכול לשנות או לשפץ אותם.

 עומדים בפני שיפוץ הדירה או הבית? כך תבחרו קבלן שיפוצים שיבנה לכם את בית החלומות שלכם מול הנוף הירושלמי.

  1. לא להסתמך (רק) על המלצות

אם היינו סומכים רק על קולות השופטים, נטע ברזילי לא הייתה זוכה באירוויזיון ואם היינו משפצים את הבית שלנו רק על פי המלצות של חברים היינו מפספסים קבלן שיפוצים אחר, זול ומעולה יותר. שמעתם על מושג הדיסוננס הקוגנטיבי? הוא אומר שאנשים נוטים להצדיק את הבחירות שלכם, גם אם התגלו בדיעבד כשגויות, כדי שלא נאשים את עצמנו בבחירה גרועה. דיסוננס קוגניטיבי עשוי לגרום לחבר להמליץ לכם על קבלן שיפוצים גם אם אותו חבר לא היה מרוצה מעבודתו.

2. לא להסתמך רק על עבודת שיפוץ אחת:

ביקרתם אצל חבר אחרי שיפוץ והתרשמתם ממנו? זכרו כי לא כל קבלני השיפוצים מתמחים בכל התחומים ולא כל הבתים דומים - מה שנראה טוב אצלו יכול לא להתאים לכם. קבלן שיפוצים שעשה עבודה מעולה בחדר האמבטיה של החבר, לא בהכרח יקים עבורכם נישת גבס לתפארת בסלון.

 

3. אבל כן רצוי להסתמך על חוות דעת

ירושלים עיר גדולה ושיפוצים בירושלים הם עסק בלתי נגמר שקל לאבד בו את הידיים והרגליים. שימו לב להבדל קטן אבל משמעותי: בבואכם לבחור קבלן שיפוצים, בקשו חוות דעת עליו ולא המלצות. למה? חוות דעת יכולה להיות חיובית, שלילית וכל מה שביניהם. המלצה לעומת זאת היא חוות דעת חיובית. כשאנו פונים לקבלן שיפוצים ומבקשים ממנו המלצות מלקוחות, לא ניחשף ללקוחות מאוכזבים ולסיבות מאחורי החוויה השלילית. אם תסתפקו בהמלצות (בלבד ייתכן שתקבלו מושג מוטעה על השיפוצניק ותצטערו על כך בהמשך תהליך השיפוץ.

מה עושים? מחפשים קבלני שיפוצים בירושלים  באתר שיפוצים פלוס ונחשפים לכל חוות הדעת על בעלי המקצוע השונים, חיוביות, שליליות וניטרליות, כי מותר לא להתרשם ולא להתאכזב באותה מידה.

 

4. משלמים יותר? חקרו יותר

שיפוץ דירה זה עניין שמתחיל בכמה אלפי שקלים במקרה הזול, ונגמר בכמה מאות אלפים במקרה היקר. הייתם נותנים את החסכונות שלכם ככה סתם למישהו זר? כי זה מה שיקרה אם לא תבצעו מחקר מעמיק על קבלן השיפוצים המתאים ביותר עבורכם. אל תסתפקו רק בשיחת טלפון לקבלן שמצאתם פלייר שלו בתיבת הדואר או על הדלת. אנחנו מדברים על לבדוק עבודות שיפוץ לדוגמא, לשמוע חוות דעת, לקבל כמה הצעות מחיר, ולזכור כי על זול משלמים ביוקר.

 

5. בחירת קבלן שיפוצים באינטרנט

האינטרנט הוא מקום נפלא בו ניתן למצוא אינספור סרטונים מצחיקים עם חתולים, וגם את האיש שיהפוך את הבית שלכם לארמון. כיצד תדעו לבחור את קבלן השיפוצים הנכון ברשת?

-  התמקדו באתרים המציעים בעלי מקצוע המתמחים בתחום השיפוץ בלבד. נכון, ישנם אתרים שמאגדים אצלם את כל בעלי המקצוע לבית, אבל כיצד תדעו שהפיקוח על קבלני השיפוצים שם אכן מקיפים וקפדנים?

-  ודאו את אמינות המידע: חשוב לברר מהי המדיניות של האתר לגבי חוות דעת גרועות – האם בעל המקצוע יכול להסיר אותן? קרו מקרים בהם בעלי עסקים השמיצו ברשת מתחרים או ביקשו מקרובים להם לכתוב עליהם חוות דעת חיוביות. קחו את חוות הדעת הכתובות בערבון מוגבל ובררו עם האתר את אמינותן. והדרך הכי טובה היא לדבר ישירות עם הלקוח - בקשו להתקשר ללקוח שהשאיר את חוות הדעת ולשמוע ממנו על הקבלן.

-  מי שמופיע ראשון הוא לאו דווקא נותן השירות הטוב ביותר: קיימים אתרים בעלי מודל כלכלי בו בעלי מקצוע המשלמים יותר, יופיעו בראש הרשימה. יש לוודא כי האתר גובה מבעלי המקצוע שלו סכום אחיד וקדם אותם בצורה הוגנת וראויה.

כאתר המתמחה בבעלי מקצוע בתחום השיפוצים, אנחנו יכולים לספר שחיברנו בין אלפי בעלי מקצוע מעולים ללקוחות מרוצים. אנחנו כאן כדי לתת את המעטפת של שירות כולל: איך לגשת לעבודה משותפת עם בעל מקצוע, איך להתאים את הפרויקט לאנשי המקצוע הנכונים ואיך להתנהל בעסקאות בצורה חכמה.

 

6. בחנו את הצעת המחיר ואת החשבוניות:

התקדמתם לשלב הצעת המחיר מול קבלן השיפוצים? שימו לב שאתם מקבלים הצעת מחיר מסודרת ומפורטת בה מופיעים כל סעיפי השיפוץ, כולל חריגות בלוח הזמנים או עבודות נוספות שלא היו כלולות בחוזה ההתחלתי. אם קיבלתם הצעת מחיר על נייר מקומט ובכתב לא ברור, זוהי נורה אדומה שיכולה להעיד כי מדובר בחאפר. אל תהססו לבקש גם העתק חשבונית מקבלן השיפוצים, כדי לבדוק שהוא אכן רשום כחוק.

 

7. בקשו אחריות:

מי מאיתנו לא שמע או חווה מקרים בהם עבודת השיפוצים היקרה התגלתה כאחיזת עיניים וליקויים החלו להופיע מיד אחרי שהסתיימה? קבלן שיפוצים מקצועי ואמין יעבוד אך ורק עם חומרים הנושאים תו תקן ויציע לכם אחריות על העבודה. ודאו זאת מולו בעת סקר השוק שאתם עורכים.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה