כסף מטורקיה -במזרח ירושלים



אחרי מפגני השנאה של הנשיא ארדואן: העמותה הטורקית "טיקה" חילקה מאות המחאות בסך 500 דולר לתושבים ולסוחרים במזרח העיר. כך מפרסם הבוקר לראשונה יורי ילון בישראל היום. דגלי טורקיה נתלו בחנויות ובבתים

העימות הדיפלומטי עם טורקיה מחריף ומגיע גם לירושלים: העמותה הטורקית "טיקה" חילקה בימים האחרונים המחאות בסך של כ-500 דולר כל אחת לסוחרים במזרח ירושלים ולתושבים מוסלמים רבים במזרח העיר לרגל הרמדאן. מדובר בסכום כולל של כמיליון וחצי שקלים של כספים טורקיים, שחולקו במזרח ירושלים.

עמותת "טיקה", המתגאה במעורבותה בירושלים, חילקה לסוחרים במזרח ירושלים גם דגלי טורקיה עם שם העמותה שעליהם מופיעים הסהר והכוכב, המזוהים עם טורקיה. בעקבות חלוקת הכספים של העמותה הטורקית בעיר העתיקה, חלק מבעלי החנויות במזרח הבירה תלו בפתח העסק שלהם את הדגל הטורקי. זאת, בתקופה שבה טורקיה והנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ערכו מפגן שנאה נגד ישראל ומשמיצים אותה בכל הזדמנות. 

פעילות העמותה הטורקית בירושלים מזכירה פעילות "דעווה", שפירושה הטפה או ג'יהאד שקט, פעילות ארגונים אסלאמיים של צדקה, סיוע סוציאלי וחינוך, כחלק מ"הכשרת לבבות" לתמיכה במטרות של אותם ארגונים. במקרה של עמותת "טיקה", המממנת פעילות חברתית־אזרחית בנושאים שונים, נראה כי מטרת חלוקת הכספים היא לסחוף את הציבור המוסלמי במזרח ירושלים לתמוך בעמדותיה של טורקיה. 

המעורבות הפעילה של עמותת "טיקה" הטורקית מעוררת תרעומת בישראל ודרישה למנוע את הזרמת הכספים הטורקיים לירושלים. מאור צמח, יו"ר ארגון "לך ירושלים", אמר ל"ישראל היום": "אנחנו עוקבים אחרי הפעילות הטורקית במזרח ירושלים ומזהים את עמותת 'טיקה' כמובילה את הקו הקיצוני הטורקי בירושלים. העמותה הזו תומכת במיליוני שקלים בפעילויות חברתיות ומתערבת ופוגעת בריבונות ישראל בירושלים". הוא הדגיש כי "זה הזמן לקבוע גבולות ברורים למעורבות הטורקית בירושלים. אני קורא לעצור את הזרמת הכספים מטורקיה למזרח ירושלים דרך העמותות ולהילחם מלחמת חורמה בהתערבות הטורקית בבירה". 
כזכור, בשבוע שעבר תקף ארדואן שוב ושוב את ישראל על התנהלותה מול הפלשתינים בעזה והגדיר את מעשיה "רצח עם". הדברים הגיעו לשיא ביום שישי, בכינוס מיוחד של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי באיסטנבול, כאשר אמר: "הצאצאים של אלה שעונו במחנות הריכוז במלחמת העולם השנייה תוקפים עכשיו פלשתינים בשיטות שיביישו את הנאצים". אתמול פורסם כי ארדואן הזמין את השגרירים הזרים בטורקיה לסעודת שבירת צום הרמדאן במטה מפלגת השלטון, כאשר נציגי כל המדינות הוזמנו, למעט ישראל. 

צילום: פלאש 90. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה