600 ניצולי שואה ובני משפחותיהם התכנסו לשירת המונים



"קולולם זוכרים"- אירוע שירת המונים בהשתתפות מאות ניצולי שואה ובני משפחותיהם התקיים ביוזמת בית אבי חי

בית אבי חי, מיזם קולולם ועמותת זיכרון בסלון קיימו את אחד מאירועי השירה ההמונית המרגשים והייחודים ביותר שהתקיימו בארץ- "קולולם זוכרים", שמו.

באירוע בבית אבי חי, השתתפו כ- 600 ניצולי שואה ובני משפחותיהם- בני הדור השני, השלישי ואפילו הרביעי- והם שרו בו את אחד השירים העבריים המסמלים במיוחד את החיים, השמחה והתקווה של מי ששרדו את השואה- "חי" של עופרה חזה.

ואכן, במהלך האירוע אחזה התרגשות רבה בקרב כל מי שלקחו חלק בפרויקט. רבים מהמשתתפים המבוגרים ניצלו את האירוע כדי לספר את סיפור חייהם למשתתפים אחרים שכלל לא הכירו וכן נוצרו מפגשים מעניינים ומרגשים בין הילדים והנכדים של ניצולי השואה שהגיעו מכל רחבי הארץ להשתתף בשירה.

השיר "חי" נכתב ע"י אהוד מנור (והולחן ע"י אבי טולדאנו) במיוחד לאירוויזיון של שנת 1983 שהתקיים במינכן שבגרמניה. מנור סיפר שהוא כתב את השיר כהמנון של ניצחון והתרסה של העם היהודי כנגד מי שניסו להשמידו. ואכן, מילות השיר מבהירות כי העם היהודי עודנו חי וממשיך לחיות - "זה השיר שסבא שר אתמול לאבא והיום אני".

הקליפ של השיר :

לדברי ד"ר דיוויד רוזנסון, מנהל בית אבי חי, מדובר בפרויקט ייחודי בכל הקשור לציון ושימור זיכרון יום השואה. "בדרך זו של שירה משותפת המלכדת את הניצולים עם דורות ההמשך, אנו מביאים לידי ביטוי את ניצחון הרוח ואת ההשראה שמעוררים בנו האנשים שעברו את הנורא מכל. בחרנו שיר שמסמל תקווה, שמחה, נטיעת שורשים והצהרה של בחירה בחיים", אומר ד"ר רוזנסון.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה