עיריית ירושלים משלימה את היערכותה למזג האוויר הסוער הצפוי



על-פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, החל מהיום (ה') ועד יום שישי בצהרים (19.01.18) - צפוי מזג אוויר גשום וסוער, בדגש על משקעים מרובים ורוחות חזקות (משבים עד 100 קמ"ש )

מטה החרום העירוני משלים את היערכותו למזג אויר סוער וממליץ לתושבים לשמור על בטיחות, להיערך למזג האוויר הסוער ולהישמע להנחיות שיופצו בתקשורת.

ראש-העיר, ניר ברקת הנחה את גורמי הקהילה והרווחה לפעול לטיפול בדרי רחוב, קשישים ונזקקים במטרה לספק להם ציוד חם ומקום לינה במידת הצורך.

גורמי התפעול ערוכים לטפל במפגעים ככל שיידרשו ויעמידו צוותים בכוננות בכל רחבי העיר וכן יועמדו מספר כלים הנדסיים בכוננות שיוכלו לתת מענה במידת הצורך.

המוקד העירוני 106 יתוגבר במטרה לתת מענה לפניות התושבים.

יש לציין כי על אף הסיכוי הנמוך לשלג, השלימה עיריית ירושלים את היערכותה לפינוי הצירים הראשיים ולסיוע לגורמי החרום וההצלה.

 

הנחיות לתושבים:

התושבים ובעלי עסקים  מתבקשים לשמור על הניקיון, להקפיד לא להשליך קרטונים ושקיות זבל מחוץ לפחי האשפה מחשש שיסתמו את פתחי הניקוז.

 

יש לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים ולפנות את הגזם באופן מוסדר, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום וערכות לחימום. חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות ובמרפסות .

 

מומלץ:

לבדוק תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור, כמו גם תקינות חיבורי החשמל והגז כדי למנוע קצרים/התקלחות/דליפת  גז. בנוסף, יש לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות.  כמו כן, יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים/אדניות, ריהוט ושלטים. להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים.

 

תמונה: הדס פרוש/ flash 90

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה