שפץ ביתך: 5 שיפוצים בבית שישנו אווירה



החלטתם לשפץ את הבית ולהעניק לו אווירה משפחתית וקו עיצובי חדש? האפשרויות רבות וההצעות מגוונות

 

על מנת לעשות לכם סדר בראש, שאלנו את חנוך שיינר  מנכ"ל שיינר בינוי וניהול פרויקטים, על השיפוצים המומלצים ביותר שניתן לעשות בבית ובאותה נשימה קיבלנו טיפים יעילים במיוחד.

 

שיפוץ חדר אמבטיה

אחד השיפוצים השכיחים בארץ, הוא שיפוץ של חדר האמבטיה. לא משנה אם ברשותכם מקלחון או אמבט, מקלחת נעימה מסייעת להוריד מעליכם את טרדות היום ולהתרענן לקראת יום חדש לכן רצוי שבחדר זה ישרור קו עיצובי נקי. ישנם הנוהגים להוסיף צבעים, טפטים, עיטורים או קרמיקה ייחודית בחדר האמבטיה על מנת להעניק לו מראה דקורטיבי ייחודי. עיצוב מסוג זה מומלץ ליישם על קיר בודד תוך הקפדה על קווים נקיים.

ברוב חדרי האמבטיה קיימים מדפי מתכת הנתלים על הקיר בתוך המקלחון\האמבט ומשמשים עבור כלי הרחצה, מדפים אלה נוטים להחליד או להיהרס לכן יש להחליפם לעיתים קרובות. על מנת להימנע ממדפי המתכת, חנוך ממליץ להשתמש בקרמיקה עצמה ולקבע בתוכה מעין חלון שישמש בסיס למידוף עבור כלי הרחצה. מדפי הקרמיקה יישמרו לאורך שנים ואף יעניקו מראה נקי וייחודי לאזור. כמו כן, מוסיף חנוך, כי במהלך השיפוצים ישנם מספר דברים אליהם חשוב לשים לב: בהתקנת אמבט, יש לוודא שהפרשי הגובה בין רצפת האמבט לרצפת החדר יהיו זהים. אם אתם עתידים להתקין בחדר האמבטיה מקלחון, דעו שהאגניות למקלחונים כבר אינן נחלת הכלל. כיום מרצפים את אזור המקלחון כמשטח אחיד עם יתר רצפת החדר ולפיכך רצוי להקפיד על שיפועים נכונים וחיתוכים מדויקים.

 

שיפוץ מטבח

בחירת החומרים וסוגי הגימורים בהם נשתמש לשיפוץ לא פחות חשובה מתכנון העיצוב החדש שנרצה להעניק למטבח. כיום שיטות הגימור הנפוצות הן פורמייקה, שלייפלק והיי גלוס (high gloss). בניגוד לשניים האחרונים, הפורמייקה היא קלה יותר לניקוי. כמו כן, שיינר ממליץ על שימוש בעץ מלא, שכן חומר זה יישמר לשנים ארוכות. שיפוץ המטבח כולל לעיתים גם את החלפת משטח השיש. המשטחים הנפוצים הם משטח מאבן קיסר ומשטח קוריאן: "שניהם באותו המחיר, אך המומלץ מבין השניים הוא הקיסר שמחזיק מעמד לאורך שנים", מוסר שיינר. אמנם משטח הקוריאן מעניק מראה יוקרתי אך יש לקחת בחשבון שמראהו עלול להינזק במגע עם חום (כמו סירים ומחבתות) ואף  להישחק עם השנים.

 

קירות גבס מעוצבים

לגבס יש שימושים רבים בכל הנוגע לשיפוץ הבית, כמו מענה לבעיות אקוסטיות בחלל הבית, חלוקת החלל, הנמכת תקרות, יצירת רהיטים מקובעים (כמו מדפים, נישה לטלוויזיה וכו'), ואף קירות מעוצבים.

אחד העיצובים שהשראתו שאובה מהאדריכלות הקלאסית הוא הקרניז. רבים נוטים לחשוב שעיצוב קרניז בגבס מתאים לתקרה אך שיינר חולק איתנו כי באמצעות הקרניז ניתן ליצור עבודות יצירתיות נוספות עבור עיצוב הבית, כמו מסגרות לתמונה, מסגרות למנורות בתקרה ועיצובים ייחודיים אחרים. קרניז מעוצב יעניק לחלל החדר מראה קלאסי ודקורטיבי. עיצובי הגבס יכולים להשתלב בכל אזור ברחבי הבית, הקפידו לשמור על קווים נקיים ולשבץ תאורה שתסייע לעיצוב להיראות קלאסי ומיוחד. לפני שתתחילו לתכנן את עיצובי הגבס, הציצו ברעיונות והדוגמאות המצויים ברחבי הרשת ומהם תוכלו לשאוב השראה.

טיפ: ביחד עם השיפוץ בבית בדרך כלל עושים עיצוב חדש. בואו לקרוא איך אתם יכולים לשפץ את הרהיטים בבית מבלי להחליפם.

קירות גבס לטלוויזיה

בין עבודות הגבס השונות, ניתן למצוא את קירות הגבס לטלוויזיה, שכן מדובר בנישה ייחודית בה מוצב מסך הפלזמה. אחד היתרונות בעיצוב מסוג זה, הוא היכולת לשלב באותו הקיר מדפים או ליצור עיצוב ייחודי, מהודר ויוקרתי באמצעות שילוב חומרי גלם נוספים כמו עץ או זכוכית. חנוך שיינר מספר שזוהי אחת העבודות הנפוצות בעבודות הגבס. מלבד זאת, הוא מציין כי חשוב לדאוג למקום מסתור עבור החוטים ולמידוף נוח שיתאים למכשירים שונים במידות שונות שייתכן ותרכשו בשלב מאוחר יותר. שיינר מעניק לנו טיפ נוסף וטוען שמומלץ לצבוע את קיר הגבס לטלוויזיה בצבע שונה משאר החדר, ושמוטב להקדיש מחשבה לבחירתו משום שלאחר שהצבע מתייבש על הקיר הוא הופך כהה יותר משהופיע בקטלוג.

 

שיפוץ גינה

אחד הדברים שמשדרגים את מראה הגינה הוא רצפת דק העשויה קורות עץ. הדק הוא אלמנט עיצובי לכל דבר, כך שתוכלו לבחור את סוג העץ, גודל האזור בו ימוקמו הקורות ותכנון נראותו. חשוב לתכנן את העבודה היטב, לבחור חומרים איכותיים ולדאוג לחיבורים נכונים משום שכך הוא יישאר עמיד לזמן רב. רצפת דק מקנה לגינה מראה יוקרתי ואווירה מיוחדת ומזמינה. לצד קורות העץ ניתן לשלב דשא, אך אם אתם מתלבטים בין הסוג הסינטטי לאמיתי, שיינר ממליץ לבחור בדשא סינטטי מאחר שדשא אמיתי ישעבד אתכם לתחזוקה שוטפת, אליה יתלוו עלויות גבוהות. כמו כן, ברכישת דשא סינטטי חשוב לוודא את איכותו. כיצד תדעו לזהות? שיינר טוען שיש לבחור סוג דשא בעל הגנה מפני דהייה בשמש, נוסף לכך, שזיפיו מזדקפים חזרה אחרי דחיפה ולבסוף, להעדיף דשא סינטטי ארוג על מנת שתהיה לו אחיזה חזקה.

תוספת צמחיה באזור הגינה יכולה להיות נהדרת, מומלץ לערבב ולשלב צמחים רב עונתיים עם ירוקי עד ופרחי אביב קיץ, דבר שיבטיח גינה פורחת ויפה בכל השנה. כמו כן, בשתילת עצים עונתיים, מקובל להתחשב במקום שתילתם משום שהשורשים הגדלים מתחת לאדמה דורשים שטח גדול. נוסף לכך, כדאי להכיר את עונות הנשירה של העצים הללו בכדי שתוכלו להימנע מנשירה באזור הישיבה.

 

בין אם תבחרו בשיפוץ ביתי כללי או חלקי, אחד הדברים המהותיים בתחילת התהליך הוא תכנון מקדים, במהלכו התמקדו במיקומי נקודות החשמל, הקירות שתרצו לשבור או לבנות וזאת בשביל שלא תיאלצו לעשות שינויים פתאומיים במהלך השיפוץ עצמו. יתר על כן, תאורת לדים מומלצת לשילוב בבית (ואף במשרדים) משום שמדובר בתאורה בעלת אורך חיים ארוך והיא מאפשרת את צמצום צריכת החשמל. מעבר לכך, היא אינה מכילה חומרים רעילים ובעלת פליטת חום נמוכה, לכן השימוש בתאורה מסוג זה מביאה עמה יתרונות רבים. היעזרו בבעל מקצוע אחד שיעשה עבורכם את השיפוץ מאשר מספר בעלי מקצוע, כך תוכלו לחסוך את כאבי הראש והסנכרון התמידי בין כולם. נוסף לאלה, שתפו את הקבלן בנוגע למוצרים שבחרתם עבור השיפוץ, כך הוא יוכל לייעץ לכם אם החומרים מתאימים ועמידים לטווח ארוך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה